گردشگری و توریسم

اتحادیه اروپا: شبکه‌های اجتماعی باید گزارش مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند 

به گزارش رویترز، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی و “ورا جورووا” معاون شفافیت کمیسیون اروپا بر نگرانی اتحادیه اروپا راجع به اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا تاکید و اعلام کردند که بازیگران خارجی برای تأثیرگذاری بر این اتحادیه تلاش می کنند.  

جورووا در کنفرانس خبری گفت: انتشار اطلاعات جعلی نشان داد که این اطلاعات فقط به سلامت دموکراسی‌های ما آسیب نمی‌زند بلکه به سلامت شهروندان ما نیز آسیب می‌رساند.  

جورووا افزود: اطلاعات نادرست میتواند بر اقتصاد تأثیر منفی بگذارد و واکنش مقامات دولتی و بنابراین اقدامات بهداشتی را تضعیف کند.  

وی با استناد به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد تمایل آلمانی‌ها برای واکسیناسیون در طی دو ماه ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: جبهه خبر جعلی بعدی واکسیناسیون است.  

کمیسیون کمیسیون اروپا گفت که سیستم عامل‌های آنلاین باید گزارش‌های ماهانه را با جزئیات در مورد اقدامات خود در جهت تبلیغ محتوای معتبر و محدود کردن اطلاعات ضد ویروس و تبلیغات مربوط به آن ارائه دهند.  

بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نیز جنگ علیه اخبار جعلی را مانند درگیری میان جنگجویان دانست که صفحه کلید جایگزین شمشیر می‌شود.  

به گزارش رویترز، بخش اجرایی اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد با گام نهادن به راهبرد ارتباطی و دیپلماسی خود با بازیگران خارجی مقابله کند و از رسانه‌های آزاد، مستقل و محققان حمایت بیشتری کند.