گردشگری و توریسم

فرماندار: راه وشهرسازی پروژه‌های دهلران را با جدیت پیگیری کند

مجید عسگری روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک دهلران با انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: دهلران یکی از پرترددترین مسیرها در اربعین است لذا توجه به راه‌های آن یک ضرورت است و آمار تصادفات در ایام اربعین نیز ضرورت موضوع را دوچندان می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به جاده چم‌سرخ، مسکن مهر، پروژه مصلی و زندان و بازآفرینی بافت‌های شهری تاکید کرد و اظهار داشت: پیمانکاران بومی نیاز است در انجام تعهدات خود در حوزه راه و شهرسازی عمل کنند و متولیان در اسرع وقت این پیمانکاران را تعیین تکلیف کند در غیر اینصورت از طریق قضایی موضوعات پیگیری خواهند شد.

فرماندار دهلران بر ضرورت پای کار آمدن پیمانکار در پروژه حذف پیچ‌های نصریان و نقاط حادثه‌خیز در این مسیر تاکید کرد و گفت: کارفرما در بحث چهاربانده کردن مسیر دهلران پیمانکار را تعیین تکلیف کند ضمن اینکه محور دهلران به مهران با توجه به حجم ترددها و بویژه در ایام اربعین نیازمند توجه ویژه است.

عسگری یادآور شد: نیاز است با جدیت و سرعت پیمانکاران بومی که در مناقصه ۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد روکش آسفالت راه‌های شهرستان مشارکت دارند پای کار آمده و کار را به سرانجام برسانند.

وی خواستار نصب دوربین‌های کنترل سرعت در مسیرهای تردد شهرستان شد و آن را عاملی در جهت کاهش تصادفات دانست و افزود: پیگیری لازم برای فعال کردن چراغ راهنمایی و رانندگی در خیابان امام شهر دهلران انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات جاده روستایی پتک به موسیان تاکید کرد: در اعتبارات سال جاری مبلغی برای ساماندهی آن اختصاص خواهد یافت تا حاشیه ایمنی این مسیر افزایش یابد.

نحوه انتقال جسد متوفیان تصادفات توسط دستگاه‌های متولی و با دستور نیروی انتظامی، جلوگیری از پارک دوبل در سطح شهر دهلران، ارائه آمار تصادفات جاده‌ای توسط پزشکی قانونی بصورت ماهیانه و ساماندهی مسیر و تابلوهای روستاهای مسیر جاده‌های اصلی شهرستان به اندیمشک از دیگر موضوعات نشست شورای ترافیک دهلران است.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.