گردشگری و توریسم

۲۵ مرکز دانشگاهی در زمینه آموزش هنر در خراسان رضوی فعال است

حسین جعفری ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۵ مرکز دارای رشته‌های تجسمی شامل عکاسی، نقاشی و ارتباطات تصویری هستند.  
وی ادامه داد: برای ایجاد رشته و یا دانشکده هنری، باید درخواست ایجاد از سوی مراکز درخواست کننده به وزارت علوم داده شود و بعد از تائید درخواست، وزارتخانه، نامه را به هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان خراسان رضوی ارجاع می دهد تا کارشناسان بعد از بررسی و در صورت نیاز بازرسی، پاسخ لازم را به وزارتخانه ارائه دهند.  
دبیر هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان خراسان رضوی گفت: تاکنون درخواستی برای ایجاد دانشکده و یا مرکز مستقّل دانشگاهی آموزش هنر از طرف آستان قدس رضوی به دست این هیات نرسیده است.  

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی در دیدار سال ۹۷ خود با هنرمندان گفته بود “به دنبال فعال کردن دانشگاه هنر رضوی در مشهد مقدس هستیم “
جعفری ثانی افزود: برای ایجاد یک رشته دانشگاهی نیاز به موازی کاری وجود ندارد و توزیع رشته‌های دانشگاهی به گونه‌ای است که اگر رشته‌ای در این استان وجود نداشته باشد در استانهای همجوار وجود دارد.
وی ادامه داد: گاهی افرادی که در رشته‌ای خاص دارای مدرک دکتری دانشگاهی هستند علاقه دارند تا عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد شوند و به همین دلیل نسبت به نبود آن رشته در دانشگاه فردوسی مشهد معترض هستند و به نظر می رسد در مورد رشته‌های هنری نیز چنین است. 

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در مجموع ۲۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در ۲۹ شهرستان، ۳۳۰ هزار دانشجو و سه هزار و ۷۵۷ نفر عضو هیات علمی دارد.

همچنین ۳۷ موسسه علم و فناوری و ۹۸ شرکت دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.