گردشگری و توریسم

احتمال پیروزی ترامپ در مقابل "بایدن" کاهش یافته است

به گزارش شامگاه سه شنبه فاکس نیوز، نظرسنجی ملی جدید حاکی از آن است که میزان اعتبار دونالد ترامپ در حال کاهش است و اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بود امروز (سه شنبه) برگزار شود، جو بایدن ترامپ را در انتخابات کنار میزد. 

براساس نظرسنجی شبکه سی ان ان، میزان اعتبار ترامپ در میان مردم آمریکا به ۳۸ درصد رسیده و این میزان اعتبار ۷ درصد از نظرسنجی پیشین سی ان ان که در اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) برگزار شد، کمتر است. 

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان عدم تایید ترامپ از ۵۱ درصد به ۵۷ درصد افزایش یافته است. 

شبکه سی ان ان تاکید می‌کند که درصد اعتبار بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا افزایش یافته و هم اکنون میزان اعتبار بایدن نسبت به ترامپ با ۱۴ درصد اختلاف بیشتر به ۵۵ در مقابل ۴۱ درصد رسیده است. 

با انتشار نظرسنجی شبکه سی ان ان در مورد کاهش اعتبار و پیروزی ترامپ در انتخابات، رییس جمهوری آمریکا سریعا در مورد این نظرسنجی در شبکه توییتر واکنش نشان داد و مثل همیشه گزارشات سی ان ان را دروغ و جعلی خواند. 

ترامپ در حالی درصدد جعلی نشان دادن نظرسنجی شبکه سی ان ان است که نظرسنجی اخیر شبکه فاکس نیوز نیز نشان از پیروزی بایدن در برابر ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین و آریزونا می‌دهد. 

با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب معاون ریاست جمهوری این کشور نیز آغاز شده و نشریه آمریکایی هیل، نام کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت در زمان ریاست جمهوری جورج بوش را در صدر فهرستی متشکل از یازده سیاستمدار زن برای معاونت جو بایدن (در صورت پیروزی در انتخابات) قرار داده است. 

جو بایدن، ۷۸ ساله یکی از مسن‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری است که توانست با کسب دو هزار و ۱۱  رای هئیت نمایندگان، از حد نصاب یکهزار و ۹۹۱ آرا،  نامزد واجد شرایط از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شود. 

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بعنوان چهل و هفتمین معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود. 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.