گردشگری و توریسم

یک موسسه مالی ۱۵ هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی ایجاد می‌کند

محمود قنبری روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: ایجاد ١۵ هزار فرصت شغلی، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان می شود. 

قنبری خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به نبود زیرساخت های لازم در استان، جذب سرمایه گذار علاقه‌مند، با تجربه و با توان مالی بالا، امر مشکلی است و ما باید از فرصت حضور موسسه توسعه اقتصاد ملل در استان به خوبی بهره‌مند شویم. 

وی افزود: در ماه جاری ایجاد گلخانه ١٠٠ هکتاری شیروان با سرمایه گذاری موسسه توسعه اقتصاد ملل با ایجاد چهار هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم کلنگ زنی شد که مطالعات اولیه انجام و کارگاه تجهیز شده است. 

وی اظهار داشت: پروژه گاوداری ١٠ هزار راسی در شهرستان شیروان، با سرمایه گذاری این موسسه آغاز شده است که برای ایجاد صنایع پایین دستی مانند کارخانه خوراک دام و شیر پاستوریزه در استان برنامه ریزی دارد. 

قنبری تصریح کرد: عملیاتی شدن پروژه های اقتصادی موجب رونق و ارتقای شاخص های اقتصادی استان می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تامین آب برای ایجاد ۵٠ هکتار گلخانه در شهرستان ‌شیروان توسط موسسه نور گفت: خراسان شمالی به لحاظ منابع آبی استان کم آبی است و باید برای انجام اقدامات خود اولویت بندی داشته باشیم.

استانداری خراسان شمالی و موسسه مالی و اعتباری ملل ۵۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کردند که صرف اجرای هفت طرح اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری می‌شود.

طرح ساخت گلخانه در شیروان، ساخت مجتمع گردشگری روستای بیگان شیروان، توسعه صنعت فرش در استان، اجرای طرح گاورداری هزار راسی در فاروج، کشت و صنعت در گرمه، سرمایه گذاری در طرح گردشگری عمارت مفخم و ساخت گلخانه در اسفراین از مواردی است که بین استانداری خراسان شمالی و موسسه مالی ملل به امضا رسیده است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.