گردشگری و توریسم

مقتدی صدر: آمریکا نیروهایش را از عراق خارج کند

به گزارش پایگاه خبری المعلومه عراق، در بیانیه صدر آمده است: آمریکا با همه با تکبر رفتار می‌کند و باید شیوه برتربینی خود را تغییر دهد.  

صدر نوشته است: واشنگتن سعی داشته و دارد که همه را با روش‌ها و شیوه‌های تروریستی از جمله جنگ، کشتار، ارعاب و فرافکنی تسلیم خود کند و تنها  به دنبال افزایش تسلط خود بر جهان است.

در این بیانیه صدر آمده است: به نظر من ضرورت دارد که آمریکا روش خصمانه‌اش با مردم خود و مردم جهان را تغییر دهد و نیروهای اشغالگر خود را از تمام کشورها و در رأس آن‌ها عراق خارج کند.

صدر در این بیانیه افزوده است: از سلاح‌ها، قدرت و توسعه‌ علمی که خداوند به این کشور ارزانی داشته برای نجات آنچه آن‌ها کشورهای جهان سوم می‌نامند، گسترش صلح و دست‌یابی به راه‌حل‌هایی با نتایج سریع برای نجات جهان از مصیبت‌ها استفاده کند.

بغداد و واشنگتن قرار است دهم ژوئن (چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹) در باره تبیین روابط و اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق رایزنی کنند.

پارلمان عراق پنجم ژانویه گذشته (۱۵ دی ۹۸) قانون اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق را تصویب کرده و پس از آن نیز میلیون ها نفر در ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن ۹۸) با برگزاری تظاهراتی گسترده در بغداد، خواهان اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق شدند.