اخبار گردشگری

چطور سفری ایمن و ارزانتر داشته باشیم؟

طی چند ماه گذشته که ویروس کرونا به جان ملت ها افتاده سفر کردن تقریبا مثل یک رویا شده و بسیاری از خانواده ها دنبال فرصتی مناسب هستند تا در خانه ماندن تعطیلات گذشته را به بهترین نحو جبران کنند.

با اینکه همچنان کرونا تهدید بزرگی است اما بسیاری با بی توجهی به آن سفرهایشان را آغاز کرده اند. اگرچه شرکت های مسافرتی فعالیتشان را از سر گرفته اند اما همچنان توصیه های بهداشتی در خانه ماندن را پیشنهاد میدهند. سفر در چنین ایامی میتواند هزینه های سفر را نیز چند برابر کند. به همین دلیل مواردی که میتواند هزینه های سفرتان را کاهش دهد را در ادامه لیست کرده ایم.

قیمت ها را مقایسه کنید
اگر قصد دارید با هواپیما یا قطار مسافرت کنید حتما قبل از خرید بلیط به سایت های مختلف رجوع کرده و لیست قیمت ها را با توجه به خدماتی که ارائه می دهند مقایسه کنید.

جستجوی بلیط یک نفره
ممکن است گاهی اوقات برای سفر کردن، مسافرت دست جمعی را بر مسافرت انفرادی ترجیح دهید. اگر می خواهید به صورت گروهی و با هواپیما سفر کنید بهتر است هم قیمت بلیط هواپیما را به صورت گروهی و هم به صورت تک تک جستجو کنید. به این ترتیب شاید برای قیمت پایین تر بلیط هواپیما مجبور باشید با خطوط هواپیمایی مختلفی سفر خود را آغاز نمایید و در مقصد به هم بپیوندید.

از مزایای لحظه آخر استفاده کنید
برای این که سفرتان مقرون به صرفه و کم هزینه باشد از خدماتی که لحظه آخر ارائه می شود نهایت استفاده را بکنید. اتاق خالی هتل که امشب خالی است یا صندلی هواپیمایی که امشب پرواز دارد نمی تواند برای روز بعد عرضه شود، به همین دلیل در لحظات آخر معمولا قیمت رزرو آن ها کاهش پیدا می کند.

در ایام خلوت تر مسافرت کنید
بدون شک میزان مسافرت های بین شهری در ایران در ایام نوروز و فصل تابستان بیشتر از سایر فصول و اوقات سال است، اگر زمان مسافرت چندان اهمیتی برای شما ندارد سعی کنید تا آن جا که امکان دارد خارج از زمان شلوغی، مسافرت کنید.

 از روزهای رایگان بهره ببرید
ایده‌ای ساده که همیشه سودمند است. بازدید از موزه‌ها و مکان‌های توریستی در برخی روزها رایگان یا با ارائه‌ی تخفیف همراه است. پیش از سفر به منطقه‌ی موردنظر طوری برنامه‌ریزی کنید که چنین روزهایی را از دست ندهید.

غذای آماده همراه داشته باشید
ا
گر قصد دارید با ماشین شخصی یا اتوبوس مسافرت کنید سعی کنید قبل از سفر مقداری غذا به اندازه خود و خانواده تهیه کرده و در طول مسیر، استفاده از غذاهای رستوران و خرید تنقلات در مجتمع های بین راهی را کاهش دهید. معمولا قیمت غذا و تنقلات در جاده های بین شهری بیشتر از داخل شهر است.

از فناوری استفاده کنید
در عصر تکنولوژی و فناوری، تلفن هوشمند می تواند نقش زیادی در صرفه جویی هزینه های مسافرت داشته باشد. همه برنامه های مرتبط با سفر از جمله راهنمای سفر، نقشه ها، بهترین مسیرهای ممکن برای رسیدن به مکان های مشهور را روی تلفن همراه نصب کنید تا در طول مسافرت، برای رفتن به مکان خاصی مجبور نباشید چند مسیر مختلف را امتحان کرده و زمان و پول خود را هدر دهید.

ماشین اجاره ای
اگر بیش از یک خانواده هستید و نیاز است با دو ماشین به مسافرت بروید اجاره کردن یک ماشین کمی بزرگ تر به جای استفاده از دو ماشین می تواند تاثیر خوبی در کاهش هزینه ها داشته باشد. در این صورت در هزینه های جانبی مانند هزینه پارکینگ، بنزین و گاز و غیره صرفه جویی خواهد شد.

آپارتمان کرایه کنید
برای خانواده‌ها و کسانی که به‌دنبال فضایی بیشتر و آشپزخانه‌ای برای پخت‌وپز هستند، کرایه‌ی آپارتمان بهترین گزینه است. این‌گونه هزینه خوردوخوراک هم کمتر می‌شود. AirBnB یکی از بهترین سایت‌ها برای یافتن اقامتگاه با کمترین هزینه است. booking.com هم گزینه‌ی خوبی است.

و در پایان باز هم یاداور میشویم که تا جای امکان توصیه های بهداشتی را رعایت کنید و همچنین به شهرهای پر خطر کرونایی سفر تا حد ممکن سفر نکنید.