گردشگری و توریسم

فرماندار دزفول: رفع فوری مشکل آب روستای کهنک در دستور کار است

امید بن عباس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گرم شدن هوا و پایین آمدن سطح آب چاهی که آب آشامیدنی روستاهای کهنک و سبزآب را تامین می‌کرد، مردم با مشکل تامین آب مواجه شدند.

وی یا بیان اینکه آب آشامیدنی این روستاها با بروز این مشکل در اغلب ساعات قطع است، گفت: مشکل آب این روستاها از هشت سال قبل وجود داشته و باید چاره‌ای برای آن اندییشده می‌شد لذا اقدامات فوری برای تامین آب مورد نیاز اهالی تا رفع کامل این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: روزانه برای تامین آب مورد نیاز اهالی بیش از ۱۰۰ هزار لیتر آب از طریق تانکر به مخازن روستا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرحی برای رفع این مشکل از سال گذشته توسط اداره آب وفاضلاب روستایی افزود: قرار بود با حفر چاه جدید و خط لوله ۹ کلیومتری آب از یک منبع جدید به روستا انتقال یابد که این طرح تا حدودی پیش رفت ولی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار، نیمه کاره رها شد.

بن عباس درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب روستای کهنک گفت: طی تماس با مدیرعامل آب وفاضلاب استان خوزستان و همچنین توافق با پیمانکار، تصمیم بر این شد آبفا خوزستان هفته آینده مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار را پرداخت کند و پیمانکار نیز برای از سرگیری طرح، تعهد دهد.

وی افزود: امید است خط لوله آب روستای کهنک حداکثر تا ۴۰ روز آینده بهره برداری شود ولی دستور داده شده تا آن زمان، برای تامین آب مورد نیاز ۴۰۰ خانوار این روستا آب معدنی بین اهالی توزیع شود.

روستای کهنک در بخش چغامیش دزفول چند وقتی است با مشکل افت شدید فشار آب مواجه شده به طوریکه در اغلب ساعات شبانه روز آب ندارد.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ روستای کهنک ۴۳۰ خانوار و یکهزار و ۵۸۰ نفر جمعیت دارد.