گردشگری و توریسم

بقاع متبرکه مرکزی برای حضور جوانان و پایگاهی برای نیایش باشد

 آیت الله رسول فلاحتی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت حضرت حمزه سید الشهدا و عبدالعظیم حسنی(ع)  در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت افزود: با برنامه ریزی هایی که می شود بقاع متبرکه باید در راستای نیات و اهداف امام(ره)  و رهبر معظم انقلاب باشد که گفتند از همه بقاع متبرکه در سراسر کشور جاهایی درست کنید که محل تجمع جوانان و نیایش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه درباره حضرت حمزه سید الشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: هر دو این بزرگان چهره های انقلابی و ولایی بودند و نسبت به امام زمان خود معرفت داشتند و تا پای جان در این راه ایستادند.

وی درباره جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (س)  و زیارت وی خاطر نشان کرد:بنا بر روایات،  کسی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کند گویا امام حسین (ع) را زیارت کرده که این مهم بیانگر جایگاه معرفتی او است.

نماینده ولی فقیه درگیلان در ادامه با بیان اینکه حضرت حمزه (ع) تا آخرین نفس از پیامبر (ص) دفاع کرد، اظهار داشت: در قاموس انسان مجاهد نیز این مهم نهفته است که تا آخرین نفس از عقیده خود دفاع کند.

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: انسان مجاهد در  دفاع از آرمان ها و عقاید جان خود را فدا می کند آنگونه که این دو چهره برجسته اسلام اینگونه عمل کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم در سخنانی بیان داشت: ما گیلانی ها مفتخریم که میزبان امام زادگانی از جمله آقاسیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه و خواهر امام رضا (ع) در رشت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه حضرت حمزه عموی پیامبر(ص)  و عبدالعظیم حسنی (ع) حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان و مؤمنان دارند.

مراسم بزرگداشت حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی شامگاه یکشنبه از سوی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت برگزار شد.