گردشگری و توریسم

سازمان همکاری اسلامی درباره تجاوز صهیونیست‌ها به کرانه باختری تشکیل جلسه می‌دهد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای که یکشنبه شب پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، افزوده است،این نشست از طریق ویدیو کنفرانس و از راه دور برگزار خواهد شد.

اعضای کمیته اجرایی در سطح وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در این نشست شرکت خواهند کرد و این نشست به ریاست شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه  سعودی به عنوان رییس کمیته اجرایی برگزار می شود.

قرار است در این نشست شمار زیادی از وزیران امور خارجه عرب و نیز  یوسف بن أحمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حضور داشته باشند.

پیش این نیز اتحادیه عرب جمعه شب با صدور بیانیه‌ای در پنجاه‌وسومین سالگرد اشغال کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه، طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی دانست.

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.