گردشگری و توریسم

آتش در منطقه حفاظت شده ماله گاله شیراز مهار شد

حسن راستی، یکشنبه ضمن قدردانی از همراهی به موقع دهیاران و اعضای شورای اسلامی این منطقه در اطفای این حریق اظهار داشت: این آتش سوزی در حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز (هجدهم خرداد) در ارتفاعات گردنه شوراب دهستان سیاخ دارنگون بخش مرکزی شیراز رخ داد که ابتدا توسط نیروهای داوطلب مردمی حاضر در منطقه در کمترین زمان ممکن و با بهره‌گیری از امکانات اولیه کنترل شد و سپس با ورود عوامل محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج عشایری امام جعفر صادق(ع) و نیروی انتظامی دارنگون در ساعت ۱۵ مهار شد.

وی اظهار داشت: آتش‌های پراکنده در این منطقثه به علت وزش باد در ساعت ۱۶ مجدداً زبانه کشید اما با حضور نیروهای مستقر در این مکان و آمادگی لازم به سرعت کنترل و در نهایت این آتش‌سوزی در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه به طور کامل مهار شد.

بخشدار مرکزی شیراز اضافه کرد: حضور و استقرار تیم پایش در این منطقه برای حصول اطمینان از خاتمه آتش‌سوزی و نظارت شبانه نیز در دستور کار قرار دارد.

راستی ادامه داد: تعیین وسعت منابع طبیعی خسارت دیده در این آتش‌سوزی و علت آن توسط کارشناسان در حال بررسی است که نتیجه آن از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اطلاع رسانی خواهد شد.