گردشگری و توریسم

نماینده نوشهر: دوری از حواشی مبنای توسعه در مازندران است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدعلی محسنی بندپی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود : برای توسعه همه جانبه استان مازندارن علاوه بر تعامل و همکاری همه مسئولان و دستگاه ها ، باید با برنامه عمل کنیم تا عقب ماندگی های سال های گذشته برطرف شود .

وی گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سایه هم افزایی و وحدت رویه با سایر مسئولان قوا می توانند به ۲ رسالت اصلی اشان که قانونگذاری و نظارت براجرای قانون است عمل کنند و به دنبال مطالبات بحق مردم در جای جای کشور باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این نکته که دخالت بی مورد  در کار قوه مجریه جز سلب فرصت خدمت به مردم نتیجه دیگری به همراه ندارد ، توضیح داد : عده ای تصورشان بر این است که وقتی به خانه ملت راه یافتند باید در کار اجرایی دولت از جمله عزل و نصب مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی دخالت کنند ، در حالی که چنین تفکری اشتباه است.

محسنی بندپی با توضیح این که عدم دخالت در عزل و نصب ها به معنای اعتقاد نداشتن به شایسته سالاری در عزل و نصب مدیران نیست ، گفت : مقام معظم رهبری در پیامشان برای آئین آغاز به کار مجلس یازدهم در هفتم خرداد ماه جاری تاکید داشتند که مجلس باید موضوع اقتصاد و فرهنگ را در اولویت قرار دهد ، بنا بر این امروز تامین معیشت مردم ، افزایش قدرت توان خرید آن ها ، رفع معضل بیکاری ، جهش تولید و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی از مهم ترین مسائلی است که باید در این دوره از مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد و برای تحقق آن گام های اساسی برداشته شود.

پیوست گردشگری برای منطقه آزاد 

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع منطقه آزاد در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : اگرچه نباید از پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب منطقه آزاد در استان چشم پوشی کرد ، ولی تا زمانی که چنین طرحی پیوست گردشگری و سلامت نداشته باشد به مثابه تیغه دولبه است.

وی توضیح داد : به عنوان مثال تا زمانی که زمینه های گردشگری و سلامت در غرب استان مهیا نباشد و بیماران برای درمان بناچار به خارج از منطقه و حتی تهران اعزام شوند ، نباید به چنین مصوبه ای دلخوش کرد چون پیامدهای منفی آن بیشتر از مزایایش  برای مردم منطقه خواهد بود.

محسنی بندپی در عین حال گفت : اکنون در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از طریق وزرای بهداشت و میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری کنیم.

این نماینده مجلس از فراهم نبودن زیرساخت ها در تمامی بخش ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران استان اشاره کرد و افزود : امروز به علت این نارسائی حضور مسافران و گردشگران رهاوردی جز انتقال خرده فرهنگ ها و تحت تاثیر قراردادن فرهنگ بومی منطقه ، زباله ، تخریب اراضی کشاورزی و تبدیل آن به ویلا و نیز سرریز فاضلاب به دریا برای مردم بومی این منطقه ندارد .

وی توضیح داد : به عنوان مثال سال گذشته طبق آمار مستند نوشهر، چالوس و کلاردشت پذیرای دست کم ۱۷ میلیون مسافر و گردشگر بودند ، در حالی که اعتبار دولتی که در بودجه سالانه پیش بینی می شود بر اساس شاخص جمعیتی و برای جمعیت بومی ۷۰۰ هزار نفری این منطقه است که عادلانه نیست.

محسنی بندپی همچنین از آنچه که به سرانجام نرسیدن برخی از طرح های ملی در حوزه انتخابیه اش نامید ، انتقاد کرد و گفت :  راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی و نیز مرزن آباد به دزدبن در مسیر جاده چالوس – کرج محدوده کندوان از زمره این طرح ها است که متاسفانه با گذشت سال ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

کار کارشناسی و مطالعه اجرای احداث راه دسترسی خشکی به دریا از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و به عنوان یک نیاز راهبردی و اساسی منطقه در ابعاد مختلف بویژه در زمینه اقتصادی در سفرهای استانی دولت در سال ۸۵ مصوب شد.
برقراری ارتباط میان بندر خشک واقع در حاشیه کمربندی با بندر نوشهر ، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام شده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه طرح تعریض جاده مرزن آباد به دزدبن در مسیر جاده چالوس – کرج محدوده کندوان نیز طی هشت سال گذشته ۲ بار  کلنگ زنی شد ولی تا این لحظه به سرانجام نرسیده است و باید برای شناسایی علت به سرانجام نرسیدن این طرح ها پیگیری کرد.    

محسنی بندپی با تاکید بر این که باید استان مازندران را به شکل یکپارچه نگریست و از نگاه شرقی و غربی دوری جست ، افزود : جدا شدن غرب مازندران به عنوان استانی جدید هیچ نفعی به حال مردم ندارد و معیشت مردم هم بهبود نمی یابد بلکه باید در سایه تعامل با مسئولان دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات اساسی مردم تلاش و برنامه ریزی کرد.