گردشگری و توریسم

درخواست استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در برخی شرکت‌های داخلی

«عباس علی آبادی» روز شنبه در نشست خبری افزود: بر اساس قانون برخی شرکت‌های داخلی که بخشی از سهام آنها دولتی است نمی‌توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شده این شرکت‌ها برای تامین منابع مالی طرح های بزرگ خود که برای کشور هم منفعت دارد با چالش مواجه شوند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: بر این اساس تقاضای ما این است مقام های مسوول در این باره چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه شرکت مپنا نیز در این زمینه با چالش مواجه شده اما این امر موجب توقف فعالیت‌ها نشده است .

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: شرکت مپنا با هدف توسعه فعالیت‌ها اقدام به استفاده از سرمایه‌های کوچک مردم کرده وطرح‌های بزرگی را راه‌اندازی کرده است.

وی راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل عسلویه، پرند و فرودسی مشهد را از جمله این طرح‌ها دانست وگفت: مپنا خود را وابسته به یک منبع برای اجرای طرح‌ها نکرده و ثابت کرده بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم می‌تواند پروژه‌های خود را به نتیجه برساند.

علی آبادی افزود: مپنا به دنبال طرح‌هایی است که هم منفعت عمومی داشته باشد و هم منافع شرکت را تامین کند.

وی از آمادگی این شرکت برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی خبر داد و خاطرنشان ساخت : طرح‌های نفت و گاز این شرکت با استفاده از سرمایه‌های مردمی اجرا می‌شود.

علی آبادی از در دست اقدام بودن طرح‌هایی در بخش حمل و نقل وبخش ریلی و هوایی خبرداد و گفت: برقی کردن حمل و نقل عمومی وکمک به برقی سازی‌خودروها را از برنامه‌های این شرکت است.