گردشگری و توریسم

سرمایه‌گذاری ۳۹۳ میلیارد تومانی در شهرک صنعتی مراغه

رضا خیری فام روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی این هشت واحد تولیدی در شهرک صنعتی مراغه برای ۷۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
وی گفت: شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین بزرگترین تولید کننده تبلت و موبایل در ایران با هشتاد میلیاردتومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر در مرحله پایانی نصب ماشین آلات بوده و بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی گفت: صنایع غذایی آرن نیز با ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و یکصد نفر اشتغالزایی در مرحله نصب ماشین آلات و کاشی و لوازم تزیینی محمدی با هفت میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر در مرحله نصب سوله بوده و از جمله واحدهای تولیدی است که سرمایه گذار آن در سال گذشته جذب شده است.
خیری فام به دیگر طرح های سرمایه گذاری جذب شده اشاره کرد و گفت: شرکت سایین صنعت فاز اول در زمینه دوخت با سرمایه گذاری سه میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و فاز دوم در زمینه بافت با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان در مرحله نصب سوله است.
وی ادامه داد: در مجموع شرکت سایین صنعت در ۲ زمینه دوخت و بافت با سرمایه گذاری ۹ میلیارد تومان برای ۷۵ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
مدیر شهرک صنعتی مراغه ادامه داد: همچنین فاز توسعه مجتمع نساجی زرین نخ ایرانیان با ۵ هزار مترمربع زیربنا و ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و زمینه ایجاد اشتغال برای هشتاد نفر در مرحله نهایی نصب سوله و شروع نصب ماشین آلات است.
خیری فام به فازهای توسعه ۲ واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: فاز توسعه شرکت تکدانه مطهر آذربایجان با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر و فاز توسعه نساجی فن آوران با ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال ۲۰ نفر که در مرحله نصب ماشین آلات هستند از واحدهای در حال توسعه شهرک به شمار می آیند.
وی به یکی از مهمترین واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهرستان اشاره کرد و گفت: با الحاق شرکت ذوب آهن اسنوند آذر به شهرک صنعتی مراغه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیاردتومان و اشتغال ۲۵۰ نفر که در حال حاضر در مرحله نصب ماشین آلات بوده و اقدامات و موافقت های اولیه این الحاق صورت گرفته است امیدواریم شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید در سال جهش تولید در شهرستان باشیم.

۳.۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است
مدیر شهرک صنعتی مراغه گفت: درسال گذشته ۳.۵ هکتار از زمین های صنعتی در شهرک صنعتی مراغه به سرمایه گذاران جهت احداث واحدهای صنعت واگذار شده است.
خیری فام گفت: با بهره برداری از هشت واحد تولیدی جذب شده در سال گذشته تعداد واحدهای فعال در شهرک صنعتی به ۵۸ واحد صنعتی افزایش می یابد.
وی افزود: همچنین تعدادقطعات راکد فسخ شده سال ۹۸ در شهرک صنعتی مراغه هشت قطعه به میزان ۲.۵ هکتار است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با برنامه ریزی های انجام شده شاهد حضور سرمایه گذاران در مجموعه هستیم.

هزینه ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومانی برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی مراغه
مدیر شهرک صنعتی مراغه گفت: در سال گذشته برای توسعه زیرساخت های این شهرک ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومانی هزینه شد.
خیری فام افزود: زیرسازی و آسفالت ریزی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع از خیابان های شهرک صنعتی با صرف هزینه یک میلیار تومانی از جمله این اقدامات است.
وی افزود: احداث ایستگاه آتش نشانی باهزینه ۶۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع که در نیمه نخست امسال به خودرو آتش نشانی مجهز خواهد شد.
وی اضافه کرد: خرید و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای ۳.۵ کیلومتر لوله خط انتقال تا منبع شهرک با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی با صرف هزینه ۶۰۰ میلیون تومان که تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر شهرک صنعتی مراغه ادامه داد: اجرای هفت هزار متر مربع کفپوش بتنی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان جهت پیاده روسازی از دیگر عملیات عمرانی این مجموعه در سال گذشته بود.
خیری فام گفت: در اجرای پروژه کفپوش واحدهای صنعتی شهرک همکاری می کنند و این پروژه در سالجاری همچنان ادامه دارد.
وی افزود: محوطه سازی، دیوارکشی و فنس کشی اطراف منبع آب شهرک و چاه جدید با هزینه کرد ۸۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی مراغه ۱۱۴ هکتار وسعت داشته و هم اکنون بیش از ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی در آن فعال است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.