گردشگری و توریسم

طرح اتهام علیه چهار پلیس درگیر در قتل "فلوید"

شبکه خبری “سی‌ان‌ان” بامداد پنجشنبه گزارش داد «درک چاوین» مامور پلیس عزل شده‌ای که با گذاشتن زانوی خود بر گلوی «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی سبب جان باختن او شد، به قتل درجه دو متهم شده است.

چاوین در ابتدا پس از اخراج از اداره پلیس ایالت مینه‌سوتا بازداشت شده بود، اما در همان روز با وثیقه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در پلیس آمریکا و گسترده شدن دامنه اعتراضات به سراسر این کشور، وزارت دادگستری آمریکا چاوین را دوباره بازداشت و در یک زندان فوق امنیتی محبوس کرد.

«کیت الیسون» دادستان کل ایالت مینه‌سوتا که مسوول رسیدگی به این پرونده است، ضمن اعلام خبر تشدید اتهام چاوین، گفت علیه سه افسر پلیس دیگر که در صحنه قتل فلوید بوده‌اند و تاکنون هیچ اتهامی علیه آن‌ها مطرح نشده و تنها به اخراج آنها اکتفا شده بود، نیز متهم به «مشارکت و معاونت در قتل درجه دو» و حکم بازداشت آن‌ها را صادر شده است.

«جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست چاوین در ایالت مینه‌سوتا کشته شد. به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده‌ای در شهر میناپولیس ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت.
موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.