گردشگری و توریسم

کاهش نسبی دما در گیلان

شبنم هادی نژاد چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در این منطقه است؛ بنابراین شرایط برای وزش باد گرم بعضی نقاط شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مهیا می باشد.

وی اضافه کرد: البته با گذر امواج کم و بیش ناپایدار ، وزش باد ، رگبار باران و رعد و برق ( بعضی نقاط موقتی شدید) دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: براین اساس؛ آسمان استان برای روز پنجشنبه کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر،  کاهش نسبی دما، بعضی نقاط رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پاره‌ای نقاط موقتی شدید و برای روز جمعه قسمتی ابری تا ابری، کاهش نسبی دما و بارندگی پراکنده و وزش باد، در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی صاف تا نیمه ابری وگاهی وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته هادی نژاد ؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ، منجیل امروز  دمای ۴۳ درجه سانتی گراد بالای را تجربه کرد و ماسوله کمینه دمای استان را با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به خود اختصاص داد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: رشت نیز بین۲۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.