گردشگری و توریسم

مدیران باید به دنبال جذب اعتبارات ماده ۱۸۰باشند

مسلم ساقی سه‌شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کاشمر افزود: پایان شهریور اعتبارات سال ۹۹ دستگاهی که اعتبار آن برگشت خورده، اصلاح و کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها باید به دنبال بهره وری باشیم ادامه داد: با توجه به کسری بودجه و مشکلاتی در این زمینه اعتبارات تملک دارایی‌ها و نفت اختصاص داده شده به شهرستان جوابگوی نیازها و پروژه ها نیست و دراین شرایط سخت باید پروژه‌های بهره ور تعریف نماییم تا با هزینه کمتر خروجی بهتر داشته باشیم.

فرماندار کاشمر گفت: در اعتبارات امسال پروژه جدیدی تعریف نشده و اولویت اصلی ما اتمام پروژه های نیمه تمام است.

وی افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی ها ۹۱ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال اعتبارات امسال این شهرستان است که در قالب ۲۳ فصل و ۴۹ برنامه و ۸۸ پروژه تعریف شده است. 

ساقی با بیان اینکه اعتبارات امسال برای پروژه های  ۲۱ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع و تصویب شده ادامه داد: با توجه به ارتقای کوهسرخ به شهرستان با پیگیری های انجام شده و موافقت سازمان برنامه و بودجه استان اعتبارات آن جداگانه در کمیته برنامه ریزی توزیع و تصویب شده است.

وی گفت: اعتبارات امسال شهرستان کوهسرخ از محل اعتبارات استانی و فروش نفت ۳۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال در قالب ۱۲ فصل و ۲۹ برنامه و ۴۶ پروژه برای ۱۳ دستگاه اجرایی تعریف شده است. 

فرماندار کاشمر افزود: با احتساب اعتبارات کاشمر و کوهسرخ مجموع اعتبارات استانی و فروش نفت در این ۲ شهرستان ۱۲۸ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ بخشی از کمبودها و نیازهای شهرستان درراستای تکمیل پروژه های نیمه تمام تامین شود.

ساقی ادامه داد: مدیران شهرستان و استانی باید بدون نگاه بخشی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود پروژه های نیمه تمام را در راستای حفظ بیت المال و بهره مندی بیشتر مردم و جلوگیری از فرسایش و تخریب آن به بخش خصوصی واگذار نمایند.

وی گفت: مشارکت‌های مردمی و کمک های خیرین از ظرفیت‌ها و نقاط قوت شهرستان است که با ایجاد اعتماد عمومی در بخش‌های مختلف بویژه بهداشت، درمان و آموزش و پرورش و روستاهای بخش مرکزی شاهد مشارکت بسیار خیران در اجرای پروژه های عمرانی هستیم و باید از این ظرفیت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بیشتر استفاده شود. 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه های شهرستان  کفاف نیازها و اولویت‌های شهرستان را نمی‌دهد گفت: با اتصال به منابع بالادستی در کشور و در سطح ملی از محل اعتبارات در اختیار  وزرا و معاونت‌های ریاست جمهوری برای اختصاص اعتبار بیشتر و کمک به اعتبارات شهرستان پیگیری خواهیم نمود.

حجت الاسلام جواد نیک بین افزود: در توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی باید نیازسنجی و اولویت‌ها در نظر گرفته شود.  

وی ادامه داد: اداره‌ای که بتواند بیشترین کار جهادی و تامین منابع را از راه‌های غیردولتی انجام دهد، بیشترین خدمت را برای مردم انجام داده است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.