گردشگری و توریسم

افزایش سه برابری استفاده از دوچرخه در دروان کرونایی پایتخت

یعقوب آزاده‌دل روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و شخصی از یک رشد صعودی از ابتدای سال برخوردار بوده و همچنان تمایل مردم به استفاده از دوچرخه در روزهای کرونایی سیر صعودی دارد.

این مسئول با بیان اینکه ستاد ملی کرونا برای کاهش تردد سفرها از ناوگان حمل و نقل عمومی تنها استفاده از ماشین های شخصی را آزاد کرد، افزود: این دوران بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بود که از این فرصت استفاده نکردیم.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل ونقل پاک شهرداری تهران ادامه داد: نمی‌دانم چرا زمانی که بحث از تردد می‌شود، صرفا استفاده از حمل ونقل شخصی تبلیغ می‌شود و استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی تبلیغ نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف گذاری برای توسعه دوچرخه های اشتراکی و شخصی تدوین شده و تا سال ۱۴۰۱ باید ۴۰ درصد از سفرهای پایتخت توسط دوچرخه های اشتراکی و همچنین ۶۰ درصد از سفرها نیز توسط دوچرخه های شخصی انجام شود.

به گفته آزاده دل، این برنامه ها در شهرداری تهران تدوین شده و قرار است با همکاری شرکت بیدود این کار انجام شود.

وی با اشاره به مراسم روز گذشته روز جهانی دوچرخه در تهران گفت: از سال ۲۰۱۸ روز جهانی دوچرخه توسط سازمان ملل متحد نامگذاری شد و در تهران ۳ سالی است که در روز ۱۳ خردادماه در یکی از پارک های تهران روز جهانی دوچرخه گرامی داشته می شود.

مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور بیش از ۳۰۰ دوچرخه سوار در بوستان شهر برگزار شد از اولین نرم افزار دوچرخه رونمایی شد.

به گفته وی، این اپلیکیشن در جهت تحقق اهداف «تهران هوشمند» در ترویج حمل‌ونقل عمومی و پاک تولید شد.

سازمان ملل در سوم ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ را اولین سال ” روز جهانی دوچرخه سواری ” اعلام کرد و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری خواست که در این تاریخ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.