گردشگری و توریسم

عادی سازی کووید ۱۹ در کهگیلویه وبویراحمد خطرناک است

 حسین کلانتری زوز سه شنبه در نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه روز به روز ویروس کرونا خطرناک تر از گذشته می شود اظهار داشت: باید به چگونه زندگی کردن با این ویروس عادت کنیم.
وی مهم ترین اصل در پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و بیان کرد: عادی سازی وضعیت کرونا در استان خطرناک و جبران ناپذیر  است.
استاندار بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به عنوان تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

کلانتری تصریح کرد: اجتماع مردم در مراسم‌ عروسی و ترحیم یکی از مهم ترین عوامل گسترش ویروس کرونا در استان است.
وی از اطلاع رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران در آگاه سازی مردم، تشکر و خواستار در اولویت قرار دادن برنامه های حوزه سلامت از سوی صدا و سیمای مرکز استان شد.
کلانتری شیوع بیش از حد این ویروس را نگران کنده دانست و گفت: انتظار می رود جامعه روحانیت، اهالی فرهنگ و قلم، اصحاب رسانه، هنرمندان و دیگر تشکلها از عادی سازی کرونا در استان جلوگیری کنند.
وی به ساده انگاری و عادی سازی برخورد مردم خوزستان در مقابل با کرونا اشاره کرد و گفت: جمعیت مبتلا به کرونا در خوزستان کمتر از یک هزار نفر بود ولی به علت سهل انگاری در فاصله زمانی دو هفته این آمار به ۱۵ هزار نفر افزایش یافت.

کلانتری با اشاره به آتش سوزی های اخیر و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم افزود: سهل انگاری مردم در عدم رعایت نکات بهداشتی نگران کنده است.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت سفیدی قرار دارد اما مجاورت با خوزستان ممکن است موجب تغییر این معادله شود.
کلانتری خواستار تشکیل تیم بازرسی متشکل از نماینده بانک ملی، استانداری و حوزه بهداشت و درمان شد و گفت: از روز شنبه در تمامی بانک های استان این نظارت ها انجام شده و گزارش این بازدیدها به حوزه استانداری ارائه شود.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی و بانک هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده مورد تشویق قرار گیرند و در صورت بی توجهی به این دستور العمل ها برخورد شود.
کلانتری همچنین خواستار ارائه گزارش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مطب های خصوصی پزشکان و مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شد.
وی بازرسی از نحوه رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی نهادهای حمایتی را نیز خواستار شد و گفت: مسئولیت اجرای این پروتکل ها بر عهده مسئول ارشد نهاد حمایتی است.
کلانتری تصریح کرد: بازگشایی تالارهای پذیرایی، تابع سیاست های ستاد ملی کرونا است.
استاندار خاطرنشان کرد: پیگیر معیشت مردم برای ارائه تسهیلات لازم از سوی نهادها در اولویت قرار گیرد.
کلانتری بر تعطیلی اماکن گردشگری، پارک ها و دستگاه های شهر بازی تا دو هفته دیگر تاکید کرد و گفت: هبیچ گونه پذیرش مسافری در استان نداریم.
وی اضافه کرد: برپایی چادر توسط مسافران در مراکز گردشگری، پارک ها و فضای سبز کهگیلویه و بویراحمد همچنان ممنوع است.
کلانتری تصریح کرد: تیم های بازرسی بر وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط بازار، دستگاه های اجرایی و سطح شهرهای استان نظارت کنند و گزارش آن به استانداری ارائه شود.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست با اشاره به بستری و تحت درمان بودن ۱۲ مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: تعداد فوتی‌ های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر است و فوتی جدید در استان نداشتیم.
وی خواستار انجام غیر حضوری امور بانکی از سوی مردم شد و گفت: بیش ترین آمار مبتلا در این روزها مربوط به مراجعین بانکی بوده است.
یزدان پناه همچنین خواستار توجه بیش از پیش صدا و سیما در انعکاس برنامه های آموزشی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس شد.