گردشگری و توریسم

پزشکی قانونی مرگ جورج فلوید را «قتل» خواند

 به گزارش روزنامه گاردین، در حالی که ناآرامی‌ها در اعتراض به مرگ جورج فلوید مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در مینیاپولیس آمریکا ادامه دارد، نتایج کالبدشکافی مستقل و همچنین تحقیقات پزشکی قانونی اعلام شده است.

کالبدشکافی مستقلی که در ارتباط با مرگ فلوید به درخواست خانواده او انجام شده، تأیید می‌کند که او هفته گذشته در جریان عملیات پلیس “دچار خفگی” شده است.

دکتر آلسیا ویلسون از دانشگاه میشیگان، یکی از دو پزشکی که این کالبدشکافی را انجام داده، در این رابطه گفته است: «مدارک ثابت می‌کند که خفگی فیزیکی دلیل مرگ خشونت‌آمیز جورج فلوید بوده است”.

پزشکان در جریان کالبدشکافی همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که فلوید “هیچ شرایط ویژه پزشکی که در مرگ او مؤثر بوده باشد، نداشته و فشار زانوهای مأموران پلیس بوده که باعث مرگ او شده است”.

نتایج این کالبدشکافی با کالبدشکافی رسمی پلیس که هفته پیش صورت گرفت، تفاوت دارد. در کالبدشکافی رسمی گفته شده بود که فلوید بر اثر فشار، بیماری‌های پیشین و احتمال مسمومیت الکل جان سپرده و شواهدی از مرگ به علت خفگی دیده نشده است.

بنا بر اظهارات وکیل خانواده فلوید، این خفگی نه تنها بر اثر فشار زانوی درک شووین مأمور پیشین پلیس و متهم قتل فلوید بر گردن روی داده، بلکه نتیجه فشار زانوهای دو مأمور دیگر بر پشت و کمر فلوید نیز بوده است که سبب شده خون به مغز قربانی نرسد.

قتل فلوید به دست پلیس سفیدپوست آمریکا، اعتراض گسترده نژادپرستی را در سراسر آمریکا رقم زده است. آمریکا در روزهای اخیر پرالتهاب است و در برخی موارد، اعتراض ها به صحنه غارتگری و آتش زدن اموال عمومی منجر شده است. پلیس برای برخورد با معترضان به رفتارهای خشونت باری متوسل شده و با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی درصدد متفرق کردن آنها برآمده است.