اماکن دیدنی ایران

خوردنی های محبوب دنیا/تصاویر

خوردن غذا یکی از لذت بخش‌ترین کار‌هایی است که یک انسان می‌تواند انجام بدهد. شاید به همین دلیل است که برنارد شاو نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی گفته است: هیچ عشقی خالصانه‌تر از عشق به غذا وجود ندارد.

به طور حتم همین عشق به غذا است که گردشگری مبتنی بر غذا را شکل داده، گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که به آداب، رسوم و فرهنگ هر کشوری مرتبط است.

ما در این گزارش شما را با برخی از برترین غذا‌های دنیا آشنا می‌کنیم.

پاپ کورن

ذرت بو داده یا پاپ کورن امروزه به عنوان یکی از محبوبترین محصولات غذایی جهان شناخته می‌شود. این محصول در زمان‌ قدیم در کشور‌های اروپایی و آمریکایی به افرادی که برای تفریح به سیرک می‌رفتند، داده می‌شد.ماسالا دوسا

ماسالا دوسا یک غذای محلی محبوب منطقه جنوب هندوستان است. این غذا که از برنج، عدس، سیب‌زمینی و برگ کاری درست می‌شود، یکی از معرفه‌های فرهنگ، هنر و تاریخ هندوستان است.

پیتزا ناپلی

امروزه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین غذا‌های جهان با نام پیتزا شناخته می‌شود. برخی بر این باور هستند که اولین پیتزا‌ها زمانی پخته شد که سربازان ساسانی سپرشان را روی آتش گذاشته و بعد خمیری روی آن می‌گذاشتند و مواد غذایی مختلفی مانند خرما و پنیر را روی آن می‌ریختند.

پیتزای امروزی ابتدا در ناپولی (سومین شهر بزرگ ایتالیا) پخته شد. پیتزای ناپلی در دوازدهمین اجلاس کارگروه میراث جهانی یونسکو وارد فهرست میراث ناملموس یونسکو شد.

شکلات

مردم بومی منطقه‌ای که در نزدیکی اکوادور زندگی می‌کردند، محصولی به نام کاکائو می کاشتند و از آن به عنوان خوراک، دارو و نوشیدنی استفاده می‌کردند. امروزه به محصولاتی که با کاکائو تولید می‌شود، شکلات می گویند. این محصولات تا اندازه‌ای در جهان محبوب هستند که روز هفتم ژوئیه به نام آنها جشن گرفته می‌شود.

امروزه آلمان، بلژیک، کره جنوبی، مکزیک و کانادا موزه‌هایی را به شکلات اختصاص داده اند.

گفتنی است کشور ما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه گردشگری غذا دارد و ثبت شهر رشت به عنوان یکی از شهر‌های خلاق غذا در فهرست یونسکو تأییدی بر این ادعا است.