گردشگری و توریسم

انتقاد عضو شورای تهران از نحوه پاسخگویی شهرداری به تذکرات

به گزارش ایرنا، «محمد سالاری» روز سه‌شنبه در دویست و هفدهمین جلسه شورا، در تذکری به شهردار تهران از نحوه پاسخگویی به تذکرات اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرد.

وی، نحوه پاسخگویی به تذکرات اعضا از سوی شهرداری را وهن شورا دانست و گفت: هیات رییسه شورای شهر باید در خصوص اینکه پاسخ تذکر یک عضو شورای شهر را روابط عمومی یک شرکت شهرداری می دهد به شهردار تهران تذکر دهد و برخورد جدی صورت گیرد.  

سالاری افزود: طبق قانون پاسخ تذکر عضو شورا باید توسط شهردار تهران و نه حتی معاون وی باشد.

به گزارش ایرنا؛ پیش از این نیز برخی اعضای شورای شهر نسبت به اینکه پاسخ تذکرات از سوی مرجعی غیر از شخص شهردار ارایه می شود، گلایه داشتند.

تذکر به بلاتکلیفی پروژه ترمینال جدید شرق 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از بلاتکلیفی ترمینال جدید شرق اظهار داشت: به عقیده من باید در خصوص این بلاتکلیفی از شهردار تهران سوال شود، ما اعضای شورا بارها از آنجا بازدید کردیم و مشخص نیست چرا این پروژه به نتیجه نمی رسد و ما چه پاسخی باید به شهروندان بدهیم.

وی در تذکر دیگری خواستار تعیین تکلیف  پروژه های مهم منطقه ۱۳ و املاک فریز شده واقع در حریم پادگان دوشان تپه شد.

وی افزود: حریم این پادگان بدون طی فرایند قانونی در شورای عالی امنیت ملی مشخص شده و سال ها است برای املاک واقع در آن منطقه محدودیت ایجاد کرده است و شهروندان نمی توانند از حقوق خود به موجب طرح تفصیلی استفاده کنند.

سالاری ادامه داد: ضمن اینکه شهردار تهران برای حل این مشکل قول دادند و ما به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری جلساتی را در منطقه برگزار کردیم که معبر بخش شرقی پادگان بازگشایی و رفت و آمد شهروندان تسهیل شود که تاکنون این هم انجام نشده است.