گردشگری و توریسم

پروژه راه آهن اردبیل -میانه تا ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

عباس خطیبی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل -میانه افزود: در این مسیر ۱۷۵ کیلومتری بیش از۸۵درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی انجام شده و ۴۵ درصد پیشرفت کلی هشت ایستگاه موجود در مسیر است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ایستگاه اصلی بالای ۹۰درصد است اظهار داشت: در بحث روسازی نیز حدود هفت درصد پیشرفت فیزیکی داریم و همه قطعات طبق جدول زمانبندی شده پیش می رود.
وی با بیان اینکه منابع مالی بسیار خوبی برای این پروژه اختصاص داده شده گفت: بیش از ۱۰۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و در موعد مقرر پیمانکاران مطالبات خود را دریافت می‌کنند.
معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن ادامه داد: در پروژه راه آهن اردبیل – میانه تا بحال۱۳ کلیومتر ریل‌گذاری انجام شده و طبق برنامه هر ماه هشت کیلومتر به این میزان افزوده می‌شود و در صورت افزایش شیفت کاری و پشتبانی به ۱۷ کیلومتر نیز می رسد.
خطیبی با اشاره به اینکه استاندار اردبیل و دولت برای اجرای این پروژه طبق برنامه زمانبندی مصمم هستند گفت: همزمان در هفت نقطه دیگر کشور پروژه راه آهن اجرا می‌شود و باید در اسرع وقت پشتیبانی لازم این پروژه‌ها صورت گیرد.
وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ بانک ملی، وزارت راه و شهرسازی ، معاونت ساخت و توسعه راه آهن و بخصوص استاندار اردبیل نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبار مورد نیاز و پشتیبانی پروژه بکار بسته‌اند.
معاون شرکت ساخت و توسعه راه اهن از اختصاص۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل_میانه در سه ماه گذشته خبر داد و افزود: تزریق این مبلغ در زمان کوتاه در نیمه اول سال کم سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت پروژه برای دولت است بطوری که در ۲ سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه  هزینه شده است.
او با بیان اینکه راه آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی الویت‌دار کشور است ، گفت: این پروژه یکی از پروژه های مهم مرکز سه استانی که در دستور جدی دولت قرار دارد و در  این پروژه  حتی در جریان کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام کارگاه‌ها با تمام ظرفیت فعالیت کردند.
گفتنی است عباس خطیبی به همراه استاندار اردبیل از بخش های مختلف راه آهن میانه – اردبیل بازدید و از نزدیک پیشرفت کار و مشکلات موجود را مورد ارزیابی قرار داد.