گردشگری و توریسم

۶ خودروی حامل بار قاچاق در شازند توقیف شد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار « حسن مفخمی شهرستانی» افزود: این خودروها در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و پیگیری مطالبات مردم در برخورد با خودروهای شوتی توقیف شدند.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودروها، ۲دستگاه لب‌تاپ، یک دستگاه فلزیاب، ۱۷۸ عدد قوطی قهوه، ۹۸ عدد قوطی زیتون، ۹ دستگاه کولر گازی، ۶۰ دستگاه دوربین مداربسته ، هشت هزار و ۶۲۰ عدد اسباب بازی، ۱۳۶ کیلوگرم اسباب بازی پارچه‌ای، ۴۸ هزار و ۸۴ عدد ظروف آشپزخانه، یک‌هزار و ۲۰۰ عدد چسب مصنوعی و ۴۸ عدد مجسمه پلی استر خارجی قاچاق به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان ارزش این محموله‌های قاچاق را حدود چهار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: در این عملیات‌ ۶ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

دستگیری مامور نمای ادارات دولتی در شهرستان اراک 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که تحت عنوان مامور ادارات دولتی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان اراکی کرده بود، در تحقیقات ماموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ «کامیار چهری» افزود: مدتی قبل چند نفر از شهروندان سالمند و کم سواد اراکی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام داشتند که فردی با عنوان مامور اداره بهداشت و کمیته امداد خمینی(ره) به بهانه اعطای تسهیلات و کمک به نیازمندان، با دریافت کارت بانکی و نیز وجه نقد از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت و آنان در تحقیقات خود دریافتند که فرد مورد نظر بیشتر طعمه‌های کلاهبرداری خود را از بین افراد مسن و کم سواد انتخاب می‌کند و با انجام تحقیقات تخصصی متهم مورد نظر را شناسایی و در عملیاتی در هنگام کلاهبرداری از یکی از شهروندان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به چند فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.