گردشگری و توریسم

افزایش تست‌گیری کرونا مدیریت روند بیماری را تسهیل می‌کند

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا به فرمانداران و مسئولان بهداشت و درمان شهرستان‌ها  تاکید کرد انجام تست های کرونا را  افزایش دهند.

وی گفت: نگران مثبت شدن آزمایش‌ها نباشید، شناسایی بیمار مثبت سرپایی برای ما یک مزیت و حسن است چرا که به این ترتیب از آلوده‌ شدن  بقیه افراد جامعه توسط افراد ناقل جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: تعداد آزمایشگاه‌هایی که  در استان تست می‌گیرند افزایش داده شد به طوریکه  اکنون ظرفیت انجام تست به بیش از ۲ هزار  و ۳۰۰  آزمایش در روز رسیده است.

استاندار خوزستان تاکید کرد:  تا پایان هفته جاری این میزان به سه هزار تست در شبانه روز خواهد رسید.

وی گفت: ظرفیت  انجام تست را در اهواز و شهرستان‌ها بالا برده‌ایم چرا که هر چه تعداد آزمایشها بیشتر شود امکان مدیریت بیماری برای ما بیشتر و بهتر فراهم خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: میزان کشندگی ویروس کرونا  در استان به نسبت کشور پایین‌تر است و حدود ۳.۸۸ درصد است در حالی که در کشور بالای پنج درصد است.

وی بیان کرد: با وجود این که شرایط پیک شیوع کرونا را در استان طی می‌کنیم اما مراقبت کادر بهداشت و درمان خوب است و در شرایط فعلی مردم باید بیشتر رعایت کنند تا بتوانیم با  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دوران پیک را هر چه سریعتر پشت سر بگذاریم.

شریعتی ادامه داد: بنا بر مصوبات و تصمیم‌های اتخاذ شده در ستاد استانی کرونا مساجد استان همچنان تا یک هفته  آینده تعطیل خواهند بود  و در هفته آینده نسبت به چگونگی فعالیت آنها تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های دیگر مثل اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل فنی و حرفه ای و … اگر پیشنهادی برای شروع فعالیت دارند باید به دانشگاه علوم پزشکی ارایه دهند تا دانشگاه آن را بررسی کند.

وی  با اشاره به این که در هفته آینده برای بررسی وضعیت واتخاذ تصمیمهای جدید ، دوباره نشست تصمیم گیری برگزار می‌شود گفت:  خوشبختانه موفق شدیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج کارگاه تولید ماسک N۹۵ و ماسک های جراحی  را به بهره‌برداری برسانیم .

وی افزود: روزانه ۲۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه و بیش از ۵۰ هزار ماسک  N۹۵  در اهواز تولید شود و بایدطوری برنامه ریزی شود که ماسک در دسترس همگان باشد تا از  ورودبدون ماسک به ادارات جلوگیری شود. 

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در ستاد مدیریت کرونا در استان، محوطه وحیاط  اماکن متبرکه استان در ساعات مشخصی باز است.

وی با اشاره به اینکه  مردم باید بیش از پیش رعایت کنند تا بیماری کنترل شود افزود:دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است لذا از مردم درخواست می کنم در عین حال که شرایط سختی دارند و با محدودیت مواجه هستند باز هم رعایت کنند و به پروتکل ها بیشتر توجه کنند تا  آسیب پذیری کمتر شود. 

شریعتی گفت: نیروی انتظامی حراست مراکز تست کرونا را بر عهده بگیرد  و شهرداری‌ها خدمات مورد نظر را در اختیار آنها قرار دهند و امکان پشتیبانی بیشتر را برای آنها فراهم کنند تا بتوانند بهتر انجام وظیفه کنند.

به گزارش ایرنا هم اکنون هفت آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در خوزستان فعالیت دارند.

ویروس کرونا در چند هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان می باشند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.