گردشگری و توریسم

برنامه های ویژه ارتحال امام در ساوه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم حسینی» روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) رمز اقتدار امت اسلامی و معمار کبیر انقلاب است که بنیانگذار نهضتی سعادتبخش در جهان بود.
وی افزود: از رسانه ها توقع داریم که همانند عملکرد مثبت در شرایط کرونا، در حوزه پاسداشت آیین‌های مذهبی و انقلابی به ویژه سالروز ارتحال امام (ره) نیز به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کرده و اندیشه‌های امام را تبیین کنند.
امام جمعه ساوه بر هم افزایی و هماهنگی برای پاسداشت سالروز ارتحال امام تاکید کرد و افزود: مساجد، دانشگاهها، اصناف، ادارات و آموزش پرورش مکلف به برپایی برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.
وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: سیاه پوش کردن سردر کلیه مساجد تکایا و حسینیه ها و نیز ادارات شهرستان ساوه و فضاسازی مناسب، اجرای ویژه برنامه ارتحال در هفت باب مسجد، محلات مختلف شهر، ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی با نغمه‌های عزا، برگزاری برنامه ویژه بانوان، تشکیل جلسه در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات سیاسی فرهنگی، برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد و ویژه برنامه شهرستانی ارتحال امام در محل امامزاده سید اسحاق (ع) از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است.
حجت الاسلام حسینی در ادامه با تاکید بر تقویت رسالت و  پویایی رسانه‌ها در انعکاس مطالبات مردم گفت: خبرنگاران نباید بلندگوی مسئولان باشند بلکه باید تریبون نظام و مردم بوده و ضمن رصد ضعف‌ و کمبودها، کارگزاران را وادار به برطرف کردن آن کنند.

وی تاکید کرد: نقد سازنده رسانه ها موجب پیشرفت و توسعه جامعه می شود.
امام جمعه ساوه گفت: اگر رسانه‌ها علاوه بر نقش اطلاع رسانی خود در خصوص وقایع و رویدادها، مطالبات مردم را با نقد سازنده مطرح کنند به معنای واقعی صدای مردم و زبان گویای آنان خواهند شد.
فرماندار ساوه نیز در این نشست خبری اظهار کرد: اندیشه‌های امام، الهی است و هر چقدر از عمر جمهوری اسلامی می گذرد بیشتر به عمق آنها پی می بریم.

«علی میرزایی» گفت: باید به دنبال درک اندیشه‌های امام باشیم و تبیین و تفسیر سیره بنیانگذار انقلاب اسلامی ضروری است که باید با مطالعه دقیق و تعمق شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان بیشتر معرفی کرد.
وی افزود: سالروز ارتحال امام فرصتی برای بازشناساندن اندیشه‌ها و تفکر امام خمینی(ره) به آحاد مختلف جامعه است و نباید اندیشه‌های امام در بین سایر مکاتب، مغفول و به فراموشی سپرده شود.
فرماندار ساوه در ادامه گفت: بالندگی جامعه و پویایی در توسعه روزافزون مرهون تلاش خبرنگاران است و اخلاق حرفه ای باید در دستور کار رسانه‌ها بعنوان صدای ملت باشد.
فرماندار ساوه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: حرکت جهادی و مردمی ملت ایران در پیشگیری و مقابله با این بیماری بی نظیر بود و دستاوردهای چشمگیری به همراه داشت و در شهرستان ساوه نیز علاوه بر فعالیت در حوزه پیشگیری و ضدعفونی معابر، افزون بر ۲۱ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنامه بین آحاد مختلف جامعه توزیع شد.
میرزایی در ادامه به کارنامه اشتغالزایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال‌ تا بیستم اردیبهشت برای ۸۰۰ نفر شغل جدید ایجاد شد.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور و شیوع کرونا آمار تعدیل نیرو در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ کاهش و میزان اشتغال نیز افزایش داشت.

فرماندار ساوه با اشاره به تکمیل ظرفیت سد الغدیر و فعالیت نیروگاه های برقی تاکید کرد: خوشبین هستیم که امسال با مشکل قطعی آب و برق مواجه نشویم.