گردشگری و توریسم

پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۲ هزار تن غلات در شیروان

مهران حیاتی روز شنبه در نشستستاد برداشت محصول در شیروان اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال از گندمزارها و جوزارهای این شهرستان  ۳۷ هزار تن گندم و جو آبی، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم و جو دیم و ۶۴۲ تن کلزا برداشت شود.

وی میزان گندم و جو تحویلی به مراکز انبار  در سال گذشته را ۳۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم و جو دانست.

حیاتی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم امسال را ۲۵ هزار ریال، جو ۶ هزار و ۳۰۰ ریال و کلزا ۴۶ هزار و ۶۲۰ ریال عنوان کرد و افزود: مراکز برای تحویل و خرید گندم کشاورزان در این شهرستان پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سطح زیر کشت گندم آبی این شهرستان در سال زراعی ۹۹-۹۸، ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۳۵۰ هکتار گندم مادری یا بذری، جو آبی چهار هزار و ۴۰۰ هکتار، گندم دیم ۱۵ هزار هکتار، جو دیم ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار و کلزا ۴۲۸ هکتار است.

حیاتی مجموع کل سطح زیر کشت غلات این شهرستان را، ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: همچنین میزان بارندگی از ابتدای مهرماه سال ۹۸ تا امروز در این شهرستان، ۳۹۰ میلی متر بوده است.

رییس اداره تعاون شیروان گفت: اینک ۲ انبار برای خرید گندم و کلزا در شهر لوجلی و روستا امیرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان فعال است.

ذکریا شیرمحمدزاده با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ تن کلزا در این شهرستان خریداری شد اظهار داشت: مشکلی برای انبارهای موجود در شیروان وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به بارندگی های امسال و افزایش برداشت محصول که پیش بینی شلوغی و تجمع کشاورزان در انبارها می شود، برای جلوگیری از شیوع کرونا در صدور حواله های گندم که ۵۰ یا ۱۰۰ تن است این میزان به ۵۰۰ تن افزایش و سرعت کار انجام شود.

شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و کشاورزی دارد.