اماکن دیدنی ایران

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۳/۱۰


قاصدک 24

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۱۷۳۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

تسنیم: در حالی که سرمایه گذارانی که منتظر واکنش دولت ترامپ به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط چین و تاثیر احتمالی آن بر اقتصاد بحران زده جهانی بودند محتاطانه به معامله پرداختند قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.69 درصد افزایش به 1730 دلار و 27 سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت نیز با 1.35 درصد رشد به 1751 دلار و 70 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «بازارها کاملا روی روابط 2 اقتصاد بزرگ جهان و روی یک رویارویی بلندمدت متمرکز شده اند.»

وی افزود: «به دلیل نامعلوم بودن میزان تیرگی روابط آمریکا و چین در هفته های آینده احتمالا شاهد تداوم تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهیم بود.»

ترامپ اواخر دیروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد که دولتش لغو امتیازات تجاری اعطا شده طی 22 سال گذشته به هنگ کنگ را آغاز خواهد کرد.

نگرانی های فزاینده از تبعات گسترده اقتصادی شیوع ویروس کرونا، تشدید تنش ها بین آمریکا و چین و کاهش جهانی نرخ بهره موجب شد تا قیمت طلا در طی ماه می شاهد رشد بیش از 3 درصدی باشد.

ساکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: «رشد شاخص ها در بازارهای بورس احتمالا موجب محدود شدن رشد قیمت طلا خواهد شد. اما قیمت طلا در حدود 1700 دلار از حمایت فنی خوبی برخوردار است.» شاخص های اصلی بورس وال استریت روز جمعه شاهد کاهش بود و موجب افزایش اشتها برای خرید طلا شد.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها قیمت نقره دیروز با 2.5 درصد رشد به 17 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نقره در این ماه رشد 18.8 درصدی را به ثبت رساند که بالاترین رشد از ژانویه 2012 تاکنون بود.


صوفی