گردشگری و توریسم

اعضای بدن دختر نوجوان تبریزی به پنج بیمار حیات بخشید

به گزارش ایرنا، عمل جراحی برای اهدای اعضای بدن «مبینا» که بر اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، امروز جمعه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انجام شد.

مدیر بیمارستان امام رضای (ع) تبریز در این باره به خبرنگاران گفت: پس از تشخیص و تایید پزشکان متخصص مبنی بر مرگ مغزی دختر ۱۲ ساله و موافقت خانواده اش ۵ عضو بدن وی برای پیوند به بیماران نیازمند برداشته و به شهرهای تهران و شیراز ارسال شد.

دکتر نامدار گفت: براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان انجام پیوند در بیمارستان امام رضا (ع) به علت وجود ویروس کرونا فعلا ممکن نیست از این رو برای پیوند به بیماران نیازمند به دیگر شهرها ارسال شد.

وی با قدردانی از خانواده‌هایی که عمل انسان دوستانه اهدای عضو و جان دوباره بخشیدن به افراد نیازمند را انجام می‌دهند ادامه داد: بخشش و اهدای عضو اهدای زندگی بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز به آن تاکید شده و نیاز است این فرهنگ بیش از پیش رواج یابد.

مدیر بیمارستان امام رضای (ع) تبریز از همه افراد جامعه خواست تا پس از تایید و حصول اطمینان از مرگ مغزی کامل بیمار به اهدا عضو آن فرد اقدام کنند.

یک هفته پیش بود که خودروی پژو آردی پدر مبینا با یک خودروی سوناتا در جاده مرند- جلفا که در خط مخالف حرکت می کرد، برخورد کرد.

در این حادثه پدر خانواده جان باخت و ۶ سرنشین دیگر مصدوم شدند و پس از به کما رفتن این دختر نوجوان، اعضای بدن وی امروز به بیماران نیازمند اهدا شد.