گردشگری و توریسم

لالیگا به طور رسمی از ۲۲ خردادماه از سرگرفته می‌شود

این اطلاعیه پس از آن منتشر شده است که دولت اسپانیا به طور رسمی مجوز آغاز فعالیت‌های ورزشی را در این کشور از هشتم ژوئن صادر کرد.

در بیانیه رسمی منتشر شده در این خصوص آمده است: فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا به عنوان بخشی از «گروه تماس» تشکیل شده به همراه شورای ملی ورزش، بر سر فرمت برگزاری ۱۱ هفته باقیمانده لالیگا سانتاندر و لالیگا اسمارت‌بنک (لیگ دسته اول و دوم اسپانیا) به توافق رسیدند.

بر این اساس لالیگا روز پنجشنبه ۱۱ ژوئن (۲۲خردادماه) با برگزاری شهرآورد سویل مابین سویا و رئال بتیس آغاز خواهد شد.

در بازه زمانی جمعه ۱۲ ژوئن تا دوشنبه ۱۵ ژوئن سایر دیدارهای هفته ۲۸ از جمله دیدار رئال برابر ایبار و مایورکا برابر بارسلونا انجام خواهد گرفت.

دیدارها پشت درهای بسته و با رعایت پروتکل‌های امنیتی سفت و سخت که توسط لالیگا تدوین و به تایید وزارت بهداشت اسپانیا رسیده است، برگزار خواهد شد. با این حال، مقامات به طور رسمی احتمال حضور تعدادی از هواداران را در آغاز فصل آینده و با توجه به پیشرفت و تحولات مرتبط با ویروس کرونا، رد نکرده اند.

همچنین به منظور اتمام فصل تا ۱۹ جولای دیدارها در بازه ای بیش از یک ماهه هر روز هفته و اکثریت در ساعات ۷:۳۰ و ۱۰ بعداز ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود.

زمان استراحت در نظر گرفته شده مابین بازی‌ها برای هر کدام از تیم ها ۷۲ ساعت است.

لالیگا از ۱۲ مارس و بدنبال اعلام وضعیت اضطراری ناشی از پاندمی کرونا در اسپانیا، تعلیق شد.

مرحله نخست تسهیل محدودیت‌ها از ماه جاری آغاز شد و بازیکنان در ابتدا به طور انفرادی اجازه تمرین دریافت کرده و سپس دز ۱۸ ماه مه، اجازه فعالیت های گروهی تا سقف ۱۰ نفر صادر شد.

مرحله بعدی دوشنبه هفته پیش رو و با صدور جواز تمرین تیمی انجام خواهد شد.