گردشگری و توریسم

خوزستان در تولید ماسک خودکفا شد

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر جمعه در حاشیه بهره برداری از کارگاه مکانیزه تولید ماسک ان ۹۵ و سه لایه در اهواز اظهار داشت: این کارگاه مکانیزه با ظرفیت تولید ۲ هزار عدد ماسک ان ۹۵ و 10 هزار ماسک سه لایه در هر ساعت ، تمام نیاز استان خوزستان را به ماسک را تامین می کند.

وی افزود : با شیوع ویروس کرونا در هفته های گذشته باوجود راه اندازی چندین کارگاه تولید دستی ماسک در استان بازهم در این زمینه با کمبودهایی مواجه بودیم اما راه اندازی خط مکانیزه تولید ماسک گامی نوین و موثر برای تولید انبوه ماسک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان خوزستان برداشته شد.

شریعتی تصریح کرد: اکنون با راه اندازی این کارگاه علاوه بر اینکه نیاز بازار استان برطرف می شود ، می توانیم ماسک به استان های دیگر نیز صادر کنیم تا در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس در سطح کشور نیز نقش موثری ایفا کنیم.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز اظهار داشت: این کارگاه تولید ماسک در ادامه فعالیت کارگاه های سطح استان و به صورت مکانیزه راه اندازی شده که سرعت تامین نیاز بازار استان به ماسک را افزایش داده و شرایط مناسب تری را برای رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم می کند.

وی افزود: در حال حاضر سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در کنار دولت و مسوولان بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و گروه های جهادی برای رفع کمبودها و خدمت رسانی به مردم در تلاش است و تا آخرین روزهای شکست این ویروس در کنار مردم می ماند.

سرمایه گذاری در بخش غذا و دارو برای رفع نیازهای جامعه باید ارتقا پیدا کند

همچنین مهران کاهکش مدیر و سرمایه گذار کارگاه تولیدی ماسک مکانیزه شقایق در اهواز در این خصوص اظهار داشت : در هفته های گذشته کمبود ماسک با کیفیت در بازار باعث افزایش قیمت ها و ایجاد مشکلاتی برای مردم استان شده بود که سعی داریم با تزریق ماسک های باکیفیت و نرخ هایی پایین تر از نرخ های فعلی و بر اساس مصوبه سازمان غذا و دارو ، خدمتی موثر به مردم استان خوزستان ارایه دهیم.

 وی افزود: سرمایه گذاری در بخش غذا و دارو برای رفع نیازهای جامعه باید ارتقا پیدا کند که به همین منظور راه اندازی فاز دوم این کارگاه و برنامه های مختلف دیگری نیز در دستور کار داریم.

مدیر و سرمایه گذار کارگاه تولیدی ماسک مکانیزه شقایق در اهواز گفت: باتوجه به افزایش هزینه های مواد اولیه، بخشی از مواد را از طریق بازار آزاد و بخشی دیگر نیز با حمایت پتروشیمی امیرکبیر و سازمان غذا و دارو برای این کارگاه تامین می شود که جا دارد از حمایت های این دو بخش و بخصوص سپاه ولیعصر(عج) خوزستان که در این مسیر ما را حمایت کردند ، قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: امیدداریم با تولید انبوه ماسک در این کارگاه با نرخ مناسب تمامی نیازهای مردم استان و سایر استان ها را برطرف و با راه اندازی فاز دوم این کارگاه مکانیزه، زمینه اشتغال بیشتری را برای جوانان استان فراهم کنیم.

کارگاه مکانیزه تولید ماسک با ظرفیت تولید بیش از۱۰۰ هزار ماسک ان ۹۵ و ماسک سه لایه در یک روز با حضور استاندار و جمعی از مسولان خوزستان در اهواز به بهره‌برداری رسید.فاز دوم این کارگاه مکانیزه ماسک از هفته آینده با ۱۸۰ نفر فعالیت خود را در استان آغاز می کند .

پیش از این نیز کارگاه های تولید ماسک در سطح استان توسط بخش خصوصی ، سپاه ، ارتش و ارگان های مختلف راه اندازی شده بود.

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان نشان می‌دهد که این استان همچنان در شرایط نگران کننده‌ و قرمز به‌سر می‌برد.