گردشگری و توریسم

بهسازی پایانه مرزی ماهیرود از اولویت‌های خراسان جنوبی است

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی‌، مشیرالحق عابدی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان افزود: با توجه به تاکید استاندار، همه دستگاه‌های متولی برای بهسازی وضعیت سایت مرزی ماهیرود پای کار آمده‌اند.

وی اظهار داشت: سفر سال گذشته استاندار به مرز ماهیرود حدود ۳۰ مصوبه به همراه داشت که بخش عمده آن مصوبات محقق شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: عمران و آبادانی مرز از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه اقتصادی استان در سال ۹۹ نیز است.

وی با تاکید بر اینکه مرز ماهیرود تنها مرز کشور بود که در ایام شیوع کرونا هم تعطیلی نداشت تصریح کرد: از مجموع مصوبات منعقد شده، زیرساخت‌های برق‌رسانی و تامین آب بازارچه به طور کامل انجام شده است.

عابدی افزود: در راستای بهسازی راه‌های منتهی به ماهیرود نیز اجرای تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در حال اتمام است.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین مصوبات سفر، تسهیل شرایط صادرات بود که در این زمینه هم برای صادرات گاز به صورت تانکی یا ترانشیپ از پایانه تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تکمیل غرفه‌های خدماتی رفاهی در آینده نزدیک نیز خبر داد.

وی با اشاره به تلاش اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی برای توسعه تجارت استان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شورا در سال ۹۹ برگزاری جلسات تخصصی برای تسهیل و تسریع روابط تجاری با افغانستان است.

نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان با حضور تمامی اعضا و به منظور پیگیری مصوبات سفر استاندار به ماهیرود برگزار شد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد اما بیشترین مبادلات تجاری با افغانستان از طریق مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه انجام می‌شود.