گردشگری و توریسم

مصری: مجلس برای کمک به دولت باید وجه نظارتی خود را تقویت کند

«عبدالرضا مصری» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وعده‌های انتخاباتی منتخبین مردم، اظهار داشت: مردم انتظارات به حقی دارند که باید به آنها عمل شود. واقعیت این است که همیشه کشور ما در وضعیت حساس بوده و این چیز جدید و مختص به امروز نیست.

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم یادآورشد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ، تحریم یا مشکلات مختلف وجود داشته است. انتظارات از مجلس یک باور است که مردم این انتظار را دارند و این فتیله نیست که ما پیچ آن بالا و پایین کنیم و این کار دست ما نیست.  

مصری با بیان این که مردم به منتخب خود رای می دهند و از او انتظار دارند، خاطرنشان کرد: این انتظار را ما نمی‌دهیم بلکه آنان طلب می‌کنند و مردم حق دارند انتظارات خود را از نماینده طلب کنند، ما باید جلو برویم که به خواست خدا بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم. مردم نماینده دیگری ندارند، مجلس، خانه ملت است و باید ملت انتظارات خود را مطرح کنند.

نایب رییس مجلس دهم درباره اینکه مجلس یازدهم تا چه حد می‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند، گفت: مجلس ریل‌گذار است، اگر ریل‌گذاری درست باشد و بعد نظارت کند که حتما از آن ریل عبور انجام شود، می‌تواند بر اساس شرایط کشور، اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

نتیجه نظارت نداشتن مجلس ظهور سلطان‌های متعدد می‌شود

مصری همچنین گفت: اگر مجلس نظارت نکند نتیجه‌اش می‌شود ارزهای ۴۲۰۰ تومانی و در نهایت ظهور بیش از ۱۰ سلطان در کشور، از سلطان خودرو و سکه و ارز گرفته تا گوشت و پوشک و کره؛ در حالی که اگر مجلس به طور دقیق نظارت می‌کرد این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که خود شما هم در آن زمان در مجلس بودید و می توانستید نظارت داشته باشید، ادامه داد: درست است؛ اما طرح‌هایی که ما ارائه کردیم مثلا استیضاح وزیر وقتی بقیه نمایندگان به آن رای نمی‌دهند یعنی تثبیت آن موقعیت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم و نایب رییس مجلس دهم بزرگترین آفت یک مجلس را وکیل‌الدوله شدن نمایندگان مردم عنوان و تصریح کرد: اگر نمایندگان وکیل‌الدوله شدند دولت کم‌کم بی‌خیال می‌شود و دیگر دنبال کار نمی‌رود. چه دولت همراه مجلس باشد چه نباشد، مجلس باید به خاطر کمک به دولت نظارت خود را حتما تقویت کند و این نظارت باید برادرانه و مشفقانه و نه برای مچ‌گیری باشد.  

مصری ادامه داد: در همین دولت و مجلس، وقتی دولت یازدهم تشکیل شد، رییس آن از برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت در هر سه ماه یک بار سخن گفت اما سه سال از عمر دولت گذشت و حتی یک جلسه مشترک تشکیل نشد.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه (هفتم خرداد ۹۹) گشایش یافت و روز گذشته بر اساس آرای نمایندگان «محمدباقر قالیباف» به عنوان رییس و «سید مصطفی میرسلیم» و «فریدون عباسی» به عنوان نواب رییس برای مدت یکسال تعیین شدند.