گردشگری و توریسم

درخواست از بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان‌شرقی برای اهدای خون

محمد حسین صومی پنجشنبه  شب در یک گفت‌وگوی خبری افزود: اهدای خون در آذربایجان شرقی به اندازه یک سوم نیاز بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسما و خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود سریع کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا همچنان در آذربایجان شرقی وجود دارد، اضافه کرد: از مردم، اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

وی یادآوری کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک و بستن راه‌های تنفس در جاهای پر خطر، شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی  افزود: همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان رعایت کنند و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.