گردشگری و توریسم

استاندار خراسان شمالی: تلاش‌ها برای مقابله با کرونا دوچندان شده است

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از کادر بهداشتی، کسبه، مردم و مدیران دستگاه های اجرایی استان در زمینه همکاری خوب با ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: هم اکنون تلاش می شود تا مسائل مختلف کووید- ۱۹ به دقت بررسی و برای مقابله با آن اقدام شود.

وی گفت: این استان به هنگام شیوع ویروس کرونا در کشور بویژه استان های همجوار که قرمز بودند، وضعیت زردی داشت اما بتدریج و به علت تردد و ورود مواد غذایی از این استان ها، آمار مبتلایان افزایش یافت.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پیک هر استانی در زمینه این بیماری متفاوت بود گفت: ما فارغ از مصوبات کشوری در این استان، تصمیماتی گرفتیم که به عنوان نمونه، زمانیکه آموزش و پرورش اعلام بازگشایی مدارس را کرد اما ما این اجازه را در بسیاری از شهرستان ها ندادیم.

پیشتر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفته بود: افزایش نمونه‌گیری‌های ابتدای اردیبهشت ماه و رعایت نکردن فاصله گذاری ‌اجتماعی از عوامل رشد آمار مبتلایان کرونایی در این استان ۸۶۳ هزار نفری است.

دکتر سیداحمد هاشمی با بیان اینکه تعداد نمونه گیریها هم اکنون ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: پیش از اردیبهشت ماه روزانه ۶۰ نمونه گیری انجام می شد که این میزان هم اکنون به ۱۷۰ مورد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرده که علاوه بر شناسایی بیماران بیشتر به دلیل  افزایش نمونه های تشخیص، هم اکنون شاهد رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از جانب مردم، شروع مسافرت ها و تجمعات در بوستان ها هستیم به گونه ای که گمان می کنند، این بیماری کم و یا تمام شده است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر سه شنبه ششم خرداد ۱۳۹۹،   ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ تن رسیده است.