گردشگری و توریسم

ادامه استفاده از داروی ضد مالاریا در هند با وجود اخطار سازمان جهانی بهداشت

به گزارش نشریه “تایمز او ایندیا”، شورای تحقیقات پزشکی هند که وظیفه مدیریت مقابله با ویروس کرونا در هند را بر عهده دارد، گفت: تحقیقات و نظارت‌ها بر روی این دارو در هند نشان داد که استفاده از آن به عنوان یک روش درمانی پیشگیری دارای عوارض عمده نیست. 
بالرام بارگاوا رییس این شورا گفت: حالت تهوع، استفراغ و تپش قلب در استفاده از این دارو مشاهده شده است. با در نظر گرفتن فواید و همچنین ریسک استفاده از این دارو، ما به این نتیجه رسیدیم که کادر درمانی هند می‌توانند از هیدروکسی کلروکین استفاده کنند. با این وجود کادر درمان باید همچنان تجهیزات محافظتی خود را با دقت بپوشند. 
این شورا هفته گذشته اعلام کرد که همه کارکنان بخش‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها و برخی پرسنل در خط مقدم مقابله با کرونا، اکنون می‌توانند این دارو را به مدت چند هفته تحت نظارت دقیق پزشکی مصرف کنند. 
سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد پس از انتشار چند تحقیق که امن بودن استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین را زیر سوال می‌برد و همچنین در مواردی خطر مرگ بیماران را افزایش می‌دهد، استفاده از آن بر روی بیماران مبتلا به کرونا را متوقف کرده است. 
با این وجود، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که وی در حال مصرف هیدروکسی کلروکین به عنوان یک داروی پیشگیری است. 
سازمان‌های کنترل دارو و غذای آمریکا، کنترل دارویی اتحادیه اروپا و وزارت بهداشت کانادا در خصوص اثرات منفی استفاده از این دارو مانند ضربان قلب غیر طبیعی و بسیار سریع اخطار داده‌اند. 
هند بزرگ‌ترین تولید کننده قرص هیدروکسی کلروکین در جهان است. این کشور ماه گذشته صادرات این دارو را ممنوع کرده بود اما پس از درخواست آمریکا، هند مجبور به لغو ممنوعیت صادرات آن شد. 
اکنون هند این دارو را به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می‌کند. 
وزارت بهداشت هند تجویز “هیدروکسی کلروکین ۴۰۰ میلی گرم” برای یک روز و “هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ میلی گرم” برای دو روز به همراه مصرف پنج روزه داروی “ازیترو مایسین ۵۰۰ میلی گرم” را برای بیماران کرونایی که حال آن‌ها بسیار وخیم باشد، توصیه کرده است.