اماکن دیدنی ایران

سنندجی‌ها صاحب زیپ لاین و پل معلق می‌شوند

ایرنا: حشمت‌الله صیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک جنگلی آبیدر یکی از مکان‌هایی است که پتانسیل لازم برای نصب زیپ لاین وپل معلق را داشت و این طرح در سنندج نیز اجرا می‌شود.

وی از آغاز  احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: طول مسیر زیپ لاین ۳۲۰ متر و اختلاف سطح ذاتی آن ۲۲ متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینمای رو باز آبیدر بوده که سکوی مبدا آن ۹ متر ( از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد سه متر ( از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است.

شهردار سنندج با بیان اینکه علاوه بر نصب زیب لاین پل معلق نیز در آبیدر نصب می‌شود، گفت: این پل دارای طول ۳۲۰ متر و عرض ۱۲۰ سانتیمتر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر ۸۸ متر است.

زیپ لاین وسیله‌ای است که  ۲ نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل می‌شوند و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه‌ای به نقطه دیگر انتقال می‌دهد و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد  انجام می‌گیرد.

صیدی با بیان اینکه زیپ لاین یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات هیجانی است که توجه علاقه‌مندان زیادی رو به خود جلب کرده است، اضافه کرد: با تحلیل و ارزیابی معیارهای مختلف زیپ لاین ها، بسته به مکان احداث، اختلاف ارتفاع، شیب و علاقه صاحب کاران با ارتفاع و طول‌های مختلف طراحی، ساخت و نصب می‌شوند که ضمن برآورده کردن خواسته مشتریان همه استانداردها در فرایندها اجرا خواهد شد.

سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای سه منطقه شهرداری است.