گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

باشگاه‌های ورزشی کم‌برخورد ایلام بازگشایی می‌شوند

مظفر علی‌شائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی که از طریق سایت وزارت ورزش و جوانان بصورت فراخوان منتشر شده است باشگاه‌های مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این اطلاعیه رشته‌های ورزشی کم‌تماس مانند فوتبال، والیبال و بدنسازی و دیگر رشته‌های کم‌برخورد با دریافت گواهی و تایید هیات پزشکی ورزشی همچنین پذیرش محدود بزودی در مناطق زرد بازگشایی می‌شوند.

علی شائی در خصوص مناطق سفید نیز گفت: در مناطق سفید نیز تمام باشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن محیط و ورود و خروج ورزشکاران و همچنین رعایت فاصله‌گذاری بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: رشته‌های ورزشی که هیچ تماسی بین ورزشکاران وجود ندارد تعطیل نشدند و کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و خسارت‌هایی که به مربیان و باشگاه‌داران بر اثر شیوع کرونا وارد شده است بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تسهیلاتی تعلق می‌گیرد.

علی‌شائی یادآور شد: این تسهیلات شامل باشگاه‌دارانی است که از کرونا خسارت دیده و مربیانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات ۱۶۰ میلیارد ریال است که ۸۰ میلیارد ریال آن متعلق به باشگاه‌داران و ۸۰ میلیارد نیز به مربیان بیمه شده پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: تمامی باشگاه‌داران برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و در انتظار ابلاغ اعتبار برای معرفی به بانک‌ها هستیم.

 استان ایلام دارای ۳۴۲ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی فعال و ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته است.