گردشگری و توریسم

۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی توسط موکب‌داران استان مرکزی توزیع شد

«خلیل نجفی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجموع کمک‌های خیران که برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی جمع‌آوری شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: پنج‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و بسته ماکارونی، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ، یک هزار و ۴۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز، یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم روغن نباتی، ۵۰۰ کیلوگرم پنیر و ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع حبوبات در قالب ۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در استان مرکزی توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: ۲۱ موکب این استان در طرح مقابله با گسترش ویروس کرونا مشارکت دارند که در این راستا ۲۰۱ نفر خواهر و ۴۶۹ نفر برادر در این فرآیند فعالیت می‌کنند.

نجفی بیان کرد: مردم این استان پارسال ۳۵ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که شهرستان‌های اراک، زرندیه، خمین و محلات بیشترین کمک نقدی و غیرنقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته داشتند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد ریال از کمک‌های مردم استان مرکزی برای بازسازی عتبات عالیات سیمان است که برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) در کربلای معلی به‌کار می رود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴، ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.