گردشگری و توریسم

اجرای ۲ طرح عمران روستایی در سالروز فتح خرمشهر آغاز شد

بخشدار مرکزی خرمشهر شنبه در  آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای طرح عمرانی روستای مقامسیه ۱۱ میلیارد ریال و روستای سبعه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری ها تامین اعتبار شده است.

عباس پورمند با بیان اینکه روستای سبعه با یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۲۴۲ خانوار در ۶۵ کیلومتری مسیر غرب کارون قرار دارد گفت: برای این روستا بیش از پنج هزار متر مربع زیرسازی و هفت هزار متر مربع آسفالت و یکهزار و ۸۷۰ متر مربع احداث جوی و جدول تعریف شده است.

وی افزود: پروژه آسفالت روستای مقامسیه به طول ۱۹ هزار متر مربع آغاز و با تکمیل آن یکهزار و ۵۵۲ نفر از اهالی از راه روستای مناسب بهره‌مند می‌شوند.

پورمند گفت: پروژه جوی، جدول، زیرسازی و آسفالت روستای حفارشرقی به طول هشت هزار مترمربع با اعتبار هشت میلیارد ریال به زودی بهره برداری می‌شود.

روستای سبعه در ۶۵ کیلومتری خرمشهر و روستای مقامسیه در حفار غربی در پنج کیلومتری خرمشهر واقع است.

به گزارش ایرنا در بخش مرکزی شهرستان خرمشهر ۳۷ روستا در سه حومه شرقی، غربی مسیر شلمچه و حومه غرب کارون وجود دارد که از این تعداد ۳۲ روستا دارای شورا و دهیاری و پنج روستا فاقد شورا و دهیاری است.
در این بخش حدود ۳۰ هزار نفر در قالب سه هزار و ۴۹۶ خانوار در حومه غربی، ۲هزار و ۸۲۵ خانوار در حومه شرقی و یکهزار و ۳۸۲ خانوار در روستاهای غرب کارون سکونت دارند.
آخرین روستای بخش مرکزی شهرستان خرمشهر به نام دیم ابن نجم ۷۰ کیلومتر با مرکز شهر خرمشهر فاصله دارد.