گردشگری و توریسم

حمایت از مقاومت و استفاده از زور تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است

به گزارش روزنامه ” صدی مصر ” در این همایش مجازی شرکت کنندگان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) به خاطر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان “روز قدس ” آن را دستاوردی مهم برای ادامه حمایت از فلسطین و مقابله با طرح‌های استعماری و استکبار جهانی در سرزمین‌های اسلامی دانستند.  

آنان همچنین خواستار وحدت فلسطینی‌ها و برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در سطح فرماندهان و رهبران آن‌ها برای شکل گیری انتفاضه (قیام) بزرگ در سرزمین‌های اشغالی علیه اشغالگران شدند.  

دبیر این همایش با اشاره اهمیت این روز گفت: مساله فلسطین و قدس باید در قلب نسل‌های آینده باقی بماند.  

” جمال زهران ” در این کنفرانس با تقدیر از امام خمینی (ره) که روزی را به نام قدس نامگذاری کرد تا همه دنیا به حمایت از قدس به پا خیزند، افزود: مساله فلسطین سقوط اخلاقی جامعه بین‌المللی است زیرا اشغالگران را برای تجزیه کشورهای عربی در قلب امت عرب کاشتند تا از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کنند. 

وی اظهار کرد : چاره‌ای نیست که مقاومت مسلحانه جایگزین شود زیرا اشغالگران چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد و تمام تجربیات قبلی با اشغالگران این موضوع را تایید می‌کند که بهترین نمونه آن آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ است که با مقاومت مسلحانه انجام شد و پس از گذشت سال‌ها، رهبران عرب هم مطمئن می‌شوند که این توافق‌ها [ با رژیم صهیونیستی ] شکست خورده‌اند. 

” یحیی غدار ” رئیس گروه عربی و اسلامی حمایت از انتخاب مقاومت هم با درود به روح شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همه شهدای فلسطین و قدس تاکید کرد که همانگونه که ” جمال عبدالناصر ” و آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران گفتند آزادی فلسطین فقط با مقاومت مسلحانه میسر است و این واقعیتی است که اکنون همگان به آن اعتقاد داریم. 

وی با اشاره به همزمانی روز جهانی قدس با ۷۲ سالگی شکل گیری رژیم صهیونیستی که به روز ” نکبت ” نامگذاری شده است، با محکوم کردن اقدامات سازشکارانه برخی از کشورهای اسلامی با اشغالگران صهیونیست که موجب نقض حقوق فلسطینی‌ها و حمایت اشغالگران می‌شود، گفت: مشخص کردن اردوگاه دوست و دشمن از مهم ترین نکات مقاومت است پس حمایت از جبهه مردمی مقاومت، حمایت از فلسطین است و هرکس به مقاومت حمله کند در حقیقت به فلسطین حمله کرده است.  

 رئیس گروه عربی و اسلامی حمایت از انتخاب مقاومت در ادامه به معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت: معامله قرن برای خنثی کردن مساله فلسطین و در جهت همبستگی برای محو هویت شهرهای فلسطین طراحی شده است. 

وی مواضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر قطع کامل ارتباطات با رژیم صهیونیستی را ستود و خواستار انتخاب مقاومت در همه زمینه‌ها از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین شد.  

غدار مقاومت را تنها گزینه آزاد سازی فلسطین دانست و گفت: هر کس در گذشته با عبدالناصر می‌جنگید اکنون در حال محاصره و جنگ با ایران است.  

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره نیز با اشاره به رویکرد دور اندیشانه امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی که از دهه هفتاد مساله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم آن را مورد توجه قرار داد، افزود: به رغم محاصره فلسطین، مردم آن استوار بر سرزمین خود ایستاده‌اند و اکنون اگر همه مردم کشورهای اسلامی و عربی احساس امنیت می‌کنند به لطف پایداری و مقاومت مردم فلسطین، سوریه و لبنان است. 

” ناصر کنعانی ” افزود: فلسطینی‌ها نه تنها از سرزمین خود بلکه از مقدسات اسلامی و مسیحی نیز دفاع می کنند و هر کس بتواند این معادله را با پشتیبانی مادی و نظامی به نفع فلسطین تغییر دهد در حقیقت به حفظ مقدسات اسلامی و مسیحی کمک کرده است.  

وی اظهار داشت: با حرف نمی‌توانیم معادله را به نفع مردم فلسطین تغییر دهیم بلکه مقاومت مردم فلسطین هنگامی حاصل می‌شود که مردم کشورهای عربی و اسلامی پشتیبانی کامل از آنان داشته باشند همانگونه که امام خمینی (ره) فرمود اگر هر یک از مسلمانان یک سطل آب بر رژیم اسرائیل بریزد این رژیم را سیل می‌برد و اشغالگران نابود خواهند شد.  

 رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره افزود: دلیل استمرار اشغالگری این است که مردم فلسطین از پشتیبانی مناسب برای شکست اشغالگران برخوردار نیستند و سیاست ایران همان سیاست امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است که مبتنی بر حمایت از مقاومت در سوریه، فلسطین و یمن برای مقابله با پروژه صهیونیست‌ها می باشد. 

وی افزود: همه باید بدانند که رژیم صهیونیستی دوست واحدی به جز آمریکا ندارد و به تعهد و توافق‌های خود پایبند نیست و این یک پیام برای همه سازشکاران است و هر کس که رژیم صهیونیستی را [ به عنوان دوست ] انتخاب کند، بازنده است زیرا سیاست اشغالگران غیرقابل تفکیک است و آن‌ها به دنبال تصرف بیشتر زمین هستند.  

کنعانی، رفتار کسانی را که به ایران حمله می‌کنند، محکوم کرد و افزود: هدف ایران حمایت از مساله فلسطین است حتی در مجامع بین‌المللی. 

” بسام درویش ” سفیر سوریه در قاهره نیز با بیان اینکه مساله فلسطین در وجدان هر سوری ثابت است، افزود: روز جهانی قدس هر ساله در همه شهرهای سوریه گرامی داشته می‌شود و این رویداد خوبی برای ما است. 

وی افزود: به رغم آنچه در سوریه می‌گذرد از مساله قدس و  فلسطین غافل نشدیم و مردم ما به طور خودجوش در هر اقدامی که منجر به پشتیبانی از مساله فلسطین شود، شرکت می‌کنند و سوریه از حامیان واقعی فلسطین است. 

در ادامه ” احسان عطایا ” نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان نیز آزادسازی فلسطین را نزدیک دانست و افزود: روز قدس نشان دهنده وحدت امت اسلامی و تعهد مسلمانان به فلسطین به عنوان مساله اصلی آنان است.  

وی با بیان اینکه ” اسلو ” یک توافق شکست خورده و بی‌ارزش است، افزود: ایده روز قدس تاکید می‌کند که مقاومت پیروز خواهد شد و زنده نگهداشتن این روز شعاری و احساسی نیست بلکه روح مقاومت را احیا می‌کند و موفقیت حزب الله در لبنان و سوریه از طرح‌های آن است. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی در بیروت ادامه داد:  فشار بر ایران و تحریم این کشور به خاطر حمایت از مساله فلسطین است و این موضوع ( ادامه تحریم ) تأیید کننده آن است و باید گفت که حمایت از فلسطین بخشی از دکترین و طرح‌های جمهوری اسلامی ایران است. 

وی  خواستار وحدت صفوف فلسطینی‌ها و برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در سطح فرماندهان و رهبران آن‌ها و متوقف کردن هماهنگی‌های امنیتی با اشغالگران شد و افزود: این موضوع اجازه می‌دهد تا یک قیام جامع در همه جای سرزمین فلسطین برای آزادسازی این سرزمین شکل گیرد.  

عطایا با اشاره به حملات نیروهای مقاومت به مواضع اشغالگران در گذشته گفت: موشک‌های مقاومت در این حملات اشغالگران را مجبور کرد تا به پناهگاه‌ها بروند بنابر این پروژه مقاومت باید رشد کند تا به پیروزی برسیم.