گردشگری و توریسم

وزیرخارجه صربستان: از توسعه روابط با ایران در هر شرایط دفاع می کنیم

به گزارش سفارت ایران در بلگراد، «ایویتسا داچیچ» روز جمعه در دیدار با «رشید حسن پور» افزود:روابط ایران و صربستان همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و تقویت گفت و گو و رایزنی ها بین دوکشور اظهار امیدواری کرد که دیدار «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان از ایران در آینده نزدیک صورت گیرد.

وزیر خارجه صربستان افزود: از موضع گیری ایران در حمایت از تمامیت ارضی صربستان و به رسمیت نشناختن استقلال کوزوو به رغم فشارها تشکر می کنیم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند روی حمایت صربستان در سازمان های بین المللی به رغم فشارها حساب باز کند. صربستان از توسعه روابط با ایران در هر شرایط دفاع می کند.

داچیچ همچنین با اشاره به تدابیر صربستان به منظور مبارزه با ویروس کرونا و نیز اقدامات تسهیل‌کننده در این راستا مراتب تسلیت خود را بابت تعداد زیاد جان باختگان ویروس کرونا در ایران بیان داشت و ابراز امیدواری کرد که به زودی پس از عادی شدن وضعیت ناشی از ویروس کرونا، امکان فعالیت‌ها ی دو کشور در راستای پیشبرد همکاری‌های اقتصادی فراهم شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار تصریح کرد: استقلال عمل ایران و صربستان در عرصه های خارجی به دو کشور کمک کرده تا بتوانند روابط و همکاری ها دو جانبه را توسعه دهند.

حسن پور افزود: در عرصه‌های بین‌المللی شاهد همکاری‌های خوب دو کشور بودیم. این همکاری ها می‌توانند بیش از پیش ارتقا یابند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تبادل هیات ها و رایزنی‌ها در سطوح و ابعاد مختلف کاملا استقبال و حمایت می‌کند. در این میان دیدار رئیس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک می‌تواند تاریخ و فصل جدیدی را در عرصه روابط و تعاملات فعالانه دو کشور هموار سازد.

طرفین همچنیبن در این نشست از پیشرفت های انجام شده در توسعه همکاری‌های دوجانبه ابراز رضایت کرده و تمایل خود برای ادامه فعالیت‌ها در راستای تقویت و تعمیق روابط بین صربستان و ایران به ویژه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی ابراز کردند.