گردشگری و توریسم

رییس مجلس لبنان بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری لبنان، نبیه بری روز جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یادآور مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی به دلیل قانون شکنی ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی و طرح ها و برنامه این رژیم برای یهودی سازی است.

وی طرح ضد فلسطینی آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن را نسخه برابر اصل طرح یهودی سازی رژیم صهیونیستی و احیای مجدد طرح های تجزیه منطقه دانست که از فلسطین شروع شده و با استفاده از غفلت برخی کشورهای عربی گسترش خواهد یافت.

رییس مجلس لبنان افزود: ما به عنوان مردم لبنان بر حمایت از مردم فلسطین در مقابله با این طرح خفت بار و مبارزه آنان برای بازگشت به سرزمین خود و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید می کنیم.

بری  همچنین به تحولات لبنان و راه های مقابله با بحران اقتصادی در کشورش اشاره کرد و گفت: زمان آن رسیده که دولت اقدامی میدانی را به دور از طرح ها و برنامه های کاغذی آغاز کند.

نبیه بری درباره سپرده های مردم لبنان در بانک ها نیز گفت: با هرگونه تلاشی که هدفش چنگ اندازی به این سپرده ها تحت هر عنوانی باشد،  مقابله صورت خواهد گرفت، چرا که این حق صاحبان این سپرده هاست.

وی با اشاره به لزوم مقابله با طرح های صهیونیستی گفت: گرسنگی و هیچ چیز دیگری نمی تواند ما را وادار کند که در برابر طرح های ویرانگر صهیونیستی تسلیم شویم.

رئیس مجلس لبنان نسبت به  برخی درخواست ها در کشورش در باره ایجاد فدرالیسم به عنوان راه حلی برای برون رفت از بحران کنونی نیز هشدار داد.

بری همچنین گفت : تحکیم وحدت لبنان، سوریه، اردن و مصر در گرو نتایج مبتنی بر مقاومت فلسطین، لبنان و تمامی اعراب در برابر طرح موسوم به معامله قرن است.