گردشگری و توریسم

اسکاتلند ناگزیر به کاهش سطح قرنطینه شد

«نیکلا استرجن» روز پنجشنبه با ایراد سخنانی در پارلمان محلی اسکاتلند، آموزگاران را مکلف کرد تا از ماه آینده به مدارس بازگشته و مقدمات بازگشایی مراکز تحصیلی را برای ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) مهیا کنند. بر اساس طرح دولت، دانش‌اموزان به صورت پاره وقت و طبق آداب خاصی که نکات بهداشتی در آن رعایت شود، در کلاس‌های درس شرکت خواهند کرد.

همچنین مقررات منع رفت و آمد در اسکاتلند از پنجشنبه آینده (۸ خرداد) یک پله کاهش خواهد یافت و اسکات‌ها قادر خواهند بود تا ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر تردد کنند.

فعالیت‌های ساخت‌وساز، کشاورزی و مراکز جمع‌آوری پسماند نیز از سر گرفته خواهد شد؛ بوستان‌ها بازگشایی شده و شهروندان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قادر به ملاقات با سایر افراد خواهند بود. با این حال دولت ملاقات خانواده‌ها در داخل خانه را توصیه نمی‌کند.

استرجن در سخنان خود تأکید کرد که افراد، نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا حد ممکن از خانه خارج نشوند. وی از مراحل پایانی آزمایش کیت‌های جدید تست کرونا خبر داد که اگر با موفقیت به نتیجه برسد برای مهار شیوع ویروس در کشور حیاتی خواهد بود.

برخی محدودیت‌های قرنطینه در انگلیس، چهارشنبه گذشته برداشته شد؛ با این حال سر وزیر اسکاتلند با اشاره به آمار بیشتر ابتلا به کرونا در اسکاتلند نسبت به سایر مناطق انگلیس، عنوان کرد که امکان تصمیم‌گیری مشابه در این منطقه وجود نداشت.

وی مدعی شد که در روزهای گذشته آمار ابتلا و مرگ‌ ومیر بر اثر کرونا در اسکاتلند شیب نزولی داشته است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز پس از هفت هفته اعمال قرنطینه کامل در کشور، محدودیت‌های مرتبط با ورزش در فضای آزاد و رفتن به محل کار را آسان کرد.

وی در سخنانی که از رسانه‌های گروهی انگلیس پخش شد، برنامه دولت لندن برای عبور از قرنطینه با هدف به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصاد و به طور هم‌زمان مهار ویروس کرونا در کشور را ارائه کرد.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد که در دو ماه آینده دولت بر پایه توصیه دانشمندان، آمارها و بهداشت عمومی، برنامه عبور از قرنطینه را اجرا خواهد کرد. وی تصریح کرد که اجرای هرگام از برنامه دولت، مشروط به رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان و آمار شیوع کرونا در کشور است.

او پیش‌تر گفته بود که دولت‌های محلی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ممکن است مطابق با وضع کرونا در این مناطق، سیاست متفاوتی را پیگیری کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۳۶ هزار و ۴۲ نفر در سراسر این کشور براثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخته‌ که از این میزان ۲ هزار و ۱۸۴ نفر متعلق به اسکاتلند است.