اماکن دیدنی ایران

آبشار شگفت انگیز ایگواسو/ رگ زندگی برزیل و آرژانتین/تصاویر+فیلم


قاصدک 24

آبشار شگفت انگیز  ایگواسو (یا ایگوازو) که از 275 آبشار مجزا تشکیل شده  یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین آبشارهای جهان است و به تازگی به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیا انتخاب شده که در مرز میان کشور آرژانتین و برزیل واقع شده است.

به گزارش«توریسم آنلاین»: تقریبا 80 درصد این آبشار در داخل پارک ملی ایگواسو قرار گرفته است و به همین دلیل است که گردشگران با بازدید از این پارک علاوه بر این آبشار ، می توانند از جاذبه های دیگر درون این پارک نیز دیدن کنند. بی شک این آبشار ، مهم ترین و زیباترین جاذبه ی طبیعی این منطقه است و گردشگران معمولا چند روزی را در این مکان سپری می کنند تا از نقاط مختلف و به طور کامل ، زیبایی این منطقه را کشف کنند.مثلا گاهی در پایین آبشار در یک قایق و گاهی در بالای آبشار از داخل یک هلی کوپتر به تماشای زیبایی این آبشار می نشینند.قدرت اعجاب آور این آبشارهای خروشان از سه کشور آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه قابل مشاهده است و به راستی از خیره کننده ترین مناظری است که در تمام عمر خود خواهید دید. کسانیکه این آبشار را از نزدیک دیده اند ، بر این باورند که تصاویر به تنهایی قادر به توصیف وسعت ، قدرت و زیبایی این شاهکار طبیعت نیستند. تجربه ی شنیدن صدای ریزش دو میلیون لیتر آب در هر ثانیه چیزی است که فقط باید از نزدیک حس شود. در توصیف وسعت این آبشارها گفته اند که آبشار نیاگارا که یکی از بزرگترین آبشارهای دنیاست در برابر این آبشار مانند یک فواره به نظر می رسد!

تفریحات آبشار ایگواسو

با اینکه نام آبشارهای معروف بسیاری را تاکنون ممکن است شنیده باشید، آبشارهایی مانند آبشار “نیاگارا” اما آبشاری که درون جنگل های آمازون تا مدت ها مخفی بود، هم اکنون به یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین آبشارهای دنیا تبدیل شده است. آبشارهایی که از آن ها به عنوان بلندترین و عریض ترین آبشارهای دنیا یاد می شود و گوی سبقت را از آبشار نیاگارا ربوده است. بلندترین ناحیه این آبشار، ۸۲ متر طول دارد در حالی که بلندترین ناحیه آبشار نیاگارا تنها ۵۰ متر ارتفاع دارد. حتی از نظر عرض نیز، آبشارهای ایگواسو برزیل ۴ برابر آبشار نیاگارا هستند.

آبشار شگفت انگیز ایگواسو

یکی از اولین شگفتی‌هایی که هر گردشگر از ایگواسو برای دیگران تعریف می‌کند، این است که چشم‌انداز این آبشار با هر قدمی که برمی‌دارند تغییر می‌کند و با هر حرکتی، منظره‌ای جدید در برابر چشمانشان نقش می‌بندد. بهترین چشم‌انداز به سلیقه هر گردشگر بستگی دارد. بعضی دوست دارند آبشار را از دور ببینند و بعضی چشم‌انداز نزدیک را ترجیح می‌دهند. به هرحال پیشنهاد می‌شود حداقل یک روز و نیم برای مشاهده آبشار از زوایای مختلف، هم از سمت برزیل و هم از سمت آرژانتین زمان بگذارید و از بیشترین زاویه ممکن از چشم‌انداز آبشار عکس بگیرید.

دیدن آبشارها از سمت آرژانتین، به گردشگران این امکان را می‌دهد تا چشم‌اندازی وسیع و پانورامایی از این پدیده طبیعی را ببینید. همچنین امکان ایستادن بر فراز آبشار نیز فراهم است؛ اما چشم‌انداز برزیلی هم در به نمایش گذاشتن نمای وسیع چیزی کم ندارد. بهترین زمان برای گرفتن عکس‌هایی که از سمت بالایی آبشار گرفته می‌شود، صبح هنگام است؛ یعنی دقیقاً زمانی که خورشید از سمت برزیل شروع به تابش بر ایگواسو می‌کند؛ اما برای عکس‌برداری از گلوگاه شیطان، زمان بعدازظهر تا عصر را پیشنهاد می‌کنیم، چون اگر صبح از گلوگاه شیطان عکس بگیرید، نور خورشید از روبرو است و اجازه ثبت عکس را به شما نمی‌دهد.

همچنین، بهترین زمان در سمت برزیل برای عکاسی نیز صبح هنگام است؛ یعنی وقتی که نور آفتاب از پشت سر شما می‌تابد. می‌توان قسمت‌هایی از ایگواسو که در خاک برزیل قرار دارند را، به دلیل وسعت کمتر، در ساعات صبح گشت؛ اما گشت‌وگذار خود را به تماشای چشم‌انداز آبشار محدود نکنید؛ بلکه در ساعات مختلف، به بخش‌های گوناگون آبشار بروید و این طبیعت وحشی را در دماهای مختلف آب‌وهوا تجربه کنید.

آبشار رویایی ایگواسو

جاذبه های درون پارک ملی

  • گذر از گلوگاه شیطان که بلندترین و عمیق ترین بخش آبشارهای ایگواسو برزیل است.
  • مسیر پیاده روی در بالا دست رود
  • مسیر پیاده روی پایین دست رود
  • قطار اکولوژیکال که در میان جاذبه های اصلی درون پارک حرکت کرده و تماشاگران و گردشگران بسیار از آن لذت می برند.
  • مسیر پیاده روی ماکوکو که گردشگران را از میان جنگل به سمت آبشاری می برد که گردشگران می توانند در آب های آن شنا کنند. این آبشار، تنها آبشاری است که گردشگران در آن اجازه شنا دارند.
  • قایق سواری در آبشارهای ایگواسو برزیل که هر کدام از قایق ها، شرایط و قیمت های خاص خود را دارد

آبشار شگفت انگیز ایگواسو

آدرس

برزیل، شهر فوز دو لوآچو، پارک ملی ایگواسو

آبشار شگفت انگیز


صوفی