گردشگری و توریسم

مساجد خوزستان با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند نماز عید فطر را برپا کنند

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام احسان فردآقایی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اهواز درباره نماز عید سعید فطر گفت: : برپایی نماز عید فطر وبرنامه های مربوطه  در حوزه وظایف ستادهای نماز جمعه شهرستانهاست و اداره کل تبلیغات اسلامی درباره برنامه محوری و رسم هر ساله برگزاری نماز عید در مصلاهای شهرستانها نه تصمیم گیری می کند نه به این حوزه ورود می کند اما از باب برنامه مساجد تحت پوشش سازمان ، نظارت دارد.

وی افزود: برخی از مساجد، هر ساله به صورت جداگانه نماز عید فطر را برپا می کنند که ازاین بابت مشکلی وجود ندارد و  امسال نیز با طبق توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری می توانند نماز عید را برگزار کنند .

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: مساجد در سطح شهرستان ها باید تمامی نکات لازم را برای فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند رعایت کنند.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه یکی از راه های اصلی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جلوگیری از کلونی جمعیت است چه بسا برگزاری نماز عید در مساجد موجب جلوگیری از تراکم جمعیت شود درعین حال که این آیین مذهبی مورد تاکید اهل بیت (ع) هم به جا آورده می شود ، لذا  انتظار می رود همه مساجد اقدام به برپایی نماز عید فطر کنند .

نماز عید سعید فطر هر ساله در برخی مساجد و مصلی شهرستان ها برپا می شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برپایی نماز عید با محدودیت هایی تنها در سطح مساجد برپا می شود.