گردشگری و توریسم

وضعیت آذربایجان‌غربی در خصوص بیماری کرونا پایدار است

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در سی و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: در ابتدای امر واهمه داشتیم که ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی استان از بیماران کرونایی پر شود که خوشبختانه به این مرحله کشیده نشد.

وی به مشارکت تمامی بخش‌های بهداشتی و درمانی استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با مشارکت سیستم بهداشتی درمانی ما از بهورزان خانه بهداشت‌ها تا کادر درمان و پرسنل بیمارستانی، هماهنگی بسیار خوبی در استان شکل گرفت تا بتوانیم این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی و کنترل کنیم.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های سیستم بهداشتی و سلامت کشور ما شبکه‌ای بودن آن است که همین مساله باعث شده با وجود تمامی تحریم‌ها در زمینه مقابله و درمان بیماری کرونا موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی تغییر روش خوبی را در بحث بیماریابی کرونا داشتیم و نمونه‌گیری از بیماران سرپایی به پیشگیری و شناسایی بهتر بیماران استان، بسیار کمک کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غرب ادامه داد: امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی استان را افزایش داده‌ایم و هم اکنون در استان سه آزمایشگاه مشغول نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به بیماری کروناست.

آقازاده تاکید کرد: بحث ویروس کرونا را همچنان باید جدی بگیریم و طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را نیز با قوت دنبال کنیم زیرا رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت ما را بسیار بهتر خواهد کرد.

وی گفت: ویروس کرونا رفتارهای متعدد و چهره‌های متفاوتی را از خود بروز می‎دهد و هرچند انتظار می‌رفت که با گرمی هوا کرونا نیز کاهش یابد، اما شیوع دوباره آن را در برخی از استان‌های گرمسیر کشور شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۸۰ درصد آنها بهبود یافته اند.