گردشگری و توریسم

جلوگیری از فعالیت دلالان وسودجویان خرید گندم در سلسله

افشین ترکارانی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت:دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه نحوه برداشت و فروش محصول گندم و خرید نهاده های کشاورزی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند تا از فعالیت دلالان و سودجویان خرید گندم جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: باید جهاد کشاورزی بر استاندارد بودن سموم کشاورزی نظارت بیشتری داشته باشد چرا که در نهایت همه ما مصرف کننده محصولاتی هستیم که با این سموم پرورش می یابند.

وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا در شهرستان سلسله نسبت به شهرهای دیگر کمتر است افزود: ارتباط سلسله با مناطق مرزی و تجاری کمتر است اما با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت  قرار دارد، موارد قاچاق در آن مشاهده می شود.

ترکارانی به نامگذاری سال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با فعالیت خود از تولید داخلی حمایت و زمینه رونق اقتصاد داخل را فراهم کنیم.

وی فعالیت منظم گشت های مشترک و نظارت بر بازار شهرستان را ضروری دانست و افزود: صنعت و معدن به همراه تعزیرات و نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و اتاق اصناف با نظارت بر فعالیت اصناف ۱۲ گانه از احتکار کالا جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی سلسله نیز با اشاره به کشف بیش از ۶ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سال گذشته، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۷ دارای افزایش ۴۹ درصدی بود.

سرهنگ علی چراغی افزود: در این راستا ۱۸۰ پرونده تشکیل شده و بیشتر این کشفیات در محورهای فیروزآباد، کاکارضا و هنام بوده است.