گردشگری و توریسم

انبار احتکار کود شیمیایی در اردبیل کشف شد

علی رحیمی‌آذر روز سه‌شنبه افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار کود شیمیایی سهمیه ای در انباری در شهر اردبیل گروهی متشکل از رییس شعبه سیار تعزیرات به همراه بازرسان سازمان صمت و ماموران نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهارداشت: در بازرسی از این محل ۹۰۰ کیسه کود شیمیایی ۵۰ کیلویی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با دستور قضایی رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی اردبیل این انبار پلمب، متخلفین دستگیر و در این رابطه پروندهای تشکیل و جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به یکی از شعبات ارجاع شد.

وی اضافه کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی‌آذر گفت: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی اظهار داشت: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.