گردشگری و توریسم

نرخ جدید کرایه اتوبوس در ورامین اعلام شد

حسن خوانساریان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ورامین با بررسی وضعیت نرخ کرایه و احتساب هزینه‌های اتوبوس‌داران، نرخ کریه اتوبوس‌های درون شهری و برون‌شهری را به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش داد.
وی افزود: بر اساس این افزایش قیمت، نرخ کرایه در خط ورامین به متروی جوانمرد قصاب ۳۵ هزار ریال ،ورامین به شهرری از ۲۰ هزار به ۲۵ هزار ریال، ورامین به شوش از ۲۵ هزار ریال به ۳۰ هزار ریال، ورامین به خاوران از ۲۵ هزار ریال به ۳۰ هزار ریال و ورامین به قرچک ۱۵ هزار ریال تعیین شد.
وی اظهار کرد: در صورتی که مسافران در خط ورامین به متروی جوانمرد به جای پول نقد از کارت بلیت الکترونیک استفاده کنند، به جای ۳۵ هزار ریال، ۲۸ هزار و ۵۱۰ ریال بابت کرایه پرداخت می‌کنند که این مهم، از دست به دست شدن پول نقد جلوگیری کرده و از شیوع ویروس کرونا نیز پیشگیری می‌نماید.
خوانساریان تأکید کرد: نرخ جدید کرایه اتوبوس ابلاغ شده ولی از اول خرداد قابلیت اجرا دارد.
وی گفت: پیش از این کرایه تاکسی‌های درون شهری و برون‌شهری ورامین نیز به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته بود.
خوانساریان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ورامین و تأئید شورای حمل و نقل و ترافیک فرمانداری ورامین، افزایش کرایه تاکسی های درون شهری و برون شهری ورامین در ۴۸ خط تاکسی‌رانی درون و برون شهری اعمال شده است.
وی افزود: کرایه تاکسی‌های برون شهری در خط ورامین به قرچک از ۲۲ هزار ریال به ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال، ورامین به پیشوا از ۲۱ هزر ریال به ۲۶ هزارریال، ورامین به جوانمرد قصاب از ۶۵ هزار ریال به ۸۰ هزار ریال، ورامین به افسریه از ۷۰ هزار ریال به ۸۸ هزار ریال، ورامین به مترو شهرری از ۶۵ هزار ریال به ۸۰ هزار ریال و دانشگاه آزاد به مترو شهرری از ۷۲ هزار ریال به ۹۰ هزار ریال افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر ورامین افزود: به منظور کنترل قیمت‌ها، گشت مشترک سازمان حمل و نقل شهرداری با تعزیرات حکومتی به طور مستمر انجام شده و بر نحوه خدمت‌رسانی تاکسی‌ها و میزان کرایه دریافتی نظارت به عمل می‌آید.
خوانساریان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده دریافت کرایه اضافی و یا عدم درج و نصب کرایه بر روی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها،مراتب را با شماره ۱۲۴ به اطلاع بازرسان اداره صمت برسانند.
بیش از هزار و ۸۰۰ تاکسی و۹۰ اتوبوس درون‌شهری و برون شهری به مسافران ورامینی خدمت‌رسانی می‌کنند.
ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.